fredag 14 december 2012

Semester!

Efter snökaos, kyla, jobb och lite sjukdomar sen sist jag skrev så är det nu äntligen dags för semester. I tre hela veckor! Fantastiskt! :)
Gick 14:15 från jobbet idag för skulle förbi Tehuset Java här i Stockholm. OMG vad mkt fiiiint de har! Skulle kunna förköpa mig men det blev lite te. Morfar får ett härligt te i julklapp. Mysigt! :) Han brukar ju tydligen dricka te på eftermiddagarna så förhoppningsvis gillar han detta. :)

På vägen dit ser jag att det står två tjejer från Läkare utan gränser på gatan och "jagar folk".
Jag har inga bra erfarenheter av dessa tidigare alls och får alltid en klump i magen när jag ser dem. Alltid så otrevliga!
Nu sa jag vänligt "nej tack" innan hon han börja babbla en massa och herreguuuuud den blicken. Jag mådde riktigt dåligt! Det var verkligen en "Fy faAan vilken dålig människa du ÄR!!-blick. Blev lite ledsen faktiskt.
Deras beteende gör att jag inte vill prata med dem alls.... Än mindre ge pengar :/ Det är synd för LUG gör ett OTROLIGT bra jobb men dessa på stan alltså..... Nä! Inte okej!
Gick in på Tehuset och kände mig låg...sen tänkte jag att "näe låt inte detta sänka dig nu. Man kan inte ge pengar till höger och vänster hela tiden..." Finns ju hur många organisationer som behöver cash...
Åh känner mig så fruktansvärt snål nu.... :/

Anyway. Nu är jag på väg hem. Handla nån middag. Funderar på soppa. Och sen hem och ha mys. Åka och hämta lillskrutt när F kommer hem.
Idag ska tydligen morfar följa med när mormor hämtar Nate på dagis. Mysigt! :-)
Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar