söndag 23 december 2012

Champagne och akuten

Åt en trevlig middag med Bea, Frej, Jim, Fredrik och Nate. Jim hade med ett gott dyrt rött vin.
Efter det blev det champagne och lite skumtomtar. Vår nya tradition. :)
Senare fick Nate tag på ett skumpaglas, stolen han satt/stod på gled iväg, han for i golv vilket gjorde att glaset gick sönder och han fick ett hack i sin hand som blödde rätt rejält. Liten dååå!! :/
Tryck på såret, F och Jim dammsög upp glaset och sen en taxi till akuten.
Där limmade de ihop det lilla såret, ett plåster på och sen fick han välja ett klistermärke ur lådan. Han valde ett med Långben på. ;)
Han var så duktig hela tiden. Sa inte ett knyst.
Jag hade och har så dåligt samvete! Usch. Mår dåligt över detta samtidigt som jag är så glad att det ändå gick så bra som det gjorde. Herregud! Fick mig verkligen en tankeställare. Och PINSAMT att komma till akuten med ett litet barn mitt i natten(typ 23:00) och lukta alkohol. Ja för det gör man ju iofs även om man druckit ett glas vin men ja.... Fy bubblan. Kände mig som världens sämsta förälder. :/
Sen kom vi hem och jag och N gick bums i säng och han somnade på en gång.
Jim betalade båda taxiresorna till och från akuten. Tack så mkt för det!!!

Idag ska vi fixa det sista innan julafton. Tänker ha en fin jul.

Fick mina kläder jag beställde från Bubbleroom.se och är så nöjd! Förutom en trosa som ska dra in magen...den fick jag inte upp över röva. ;) Dax att börja motioneeeeeraaaa på riktigt. ;)
Min julklänning var riktigt najz. Lite annorlunda men väldigt mkt jag. :) Gillar när det sticker ut så där lagom mkt på ett udda sätt.... :)

Danielle Dress

Bild lånad från bubbleroom.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar