torsdag 9 augusti 2012

Vinka hejdå imorrn

Ska lämna lillplutt på dagis kl 10 imorrn och då ska jag även vinka och säga hejdå på två timmar ca.
Spännande!! Jag tror det kommer gå bra men man veeet ju aldrig när det gäller barn.
Jag fick sitta ensam i köket idag på dagis medan han var ute med två fröknar och två barn. Nate kom inspringande ibland och såg så lycklig ut och bara liksom kollade att jag var där, gav mig en snabbt "knäkram"(han liksom kramade mina ben där jag satt på ministolen) och sen sprang han ut igen. Sött!
Ska hem och reda upp smutstvätten. Sååå mkt tvätt. Har lyckats tvätta 2 maskiner idag. Inte lätt att fixa sånt när man har en liten "hjälpreda". ;)

Nu spelar maken som trubadur på hotel Park på Åland.
Tänkte på det idag, jag har en sån modig och bra man!! Jag är lyckligt lottad! Älskar dig darling! Du är bara så bäst! :) Vi saknar dig här hemma...

Kanske sova lite. Fick Nate att somna hyfsat snabbt trots att han tagit två tupplurer på dan idag och efter middagen var han speedad. Ja jag får skylla mig själv när jag serverar pannkakor med grädde och sylt. Men gott var det.
Vi har haft mkt bus, mys och lek oxå. Bara efter 4 dagar på dagis så märker jag skillnad på ungen. Otroligt!
Han säger "Där!" mkt klarare och med samma tonfall som vi vuxna och ibland kan han liksom titta på mig med andra ögon som säger "jag äääälskar dig mamma" vilket gör att man smälter otroligt.
Hans blick och "prat" har ändrats. Klarare på nått sätt.
Han är helt plötsligt en liten pojke. Ingen bebis här längre inte!
Mormor och morfar kommer få en chock nästa gång de träffar honom tror jag. ;)

Hoppas på en bra natt nu med mkt sömn. Vore så skönt!
Sänder en tanke till darling som nu spelar gitarr och sjunget framför fulla människor.... :0 Modigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar