fredag 10 augusti 2012

Vinke vink idag

Vinkade hejdå till Nate på dagis idag.
Det gick bra men jag såg i hans blick att han var väldigt konfunderad och liksom "meh....ska du gå? Var??? Utan MIG?!"
Den blicken sitter kvar på näthinnan kan jag säga... Usch.
Det hade varit lite tårar sen när jag gått. Hua. Stackarn. Men som tur var så kom jag ju tillbaka och kunde krama honom ordentligt. ;)
Sen har vi myst och lekt hemma. Fått sådana kramar idag! Och han vill helst bli buren hela tiden....
Vi hade en dust nu ikväll. Han bet mig(oh How I hate it!!) så jag bara ställde mig upp och gick därifrån. Han fick vara själv på övervåningen några minuter. Jäääklar vad arg han blev och stoooora krokodiltårar kom.
Jag hatar när han bits och säger man nej eller aj aj så skrattar han bara så nu går jag bara därifrån istället och visar på det sättet att det inte är ok.
Han är rätt hårdhänt av sig. Nyps och bits gärna när han blir lite "kärlekskrank". Som om han inte vet vad han ska göra av alla känslorna... Normalt?? Jag vet inte.... Så svårt och läskigt att inte veta om ens barn är "normalt". Och han älskar att skrika. Aaahhh det tär på mitt tålamod kan jag säga!
I början tänkte jag att han kanske hör dåligt så att det är därför han har "hög volym" men nä.,..han kan höra en knappnål falla.
Kanske blir frustrerad när han inte kan göra sig förstådd och inte kommunicera så bra....
Svårt detta.... Han flirtade hårt med barnet Wilma på dagis. Han gjorde ett glädjetjut så att hon blev livrädd och sprang till fröken. Då tyckte jag lite synd om lilltjejen.
Ska till BVC den 16:e så ska fråga henne om detta är normalt. Detta bitande och skrikande....
Men annars är han riktigt go och ett riktigt charmtroll. ;)
Nu sova. Imorrn är det lördag. Får bli en mysdag. Hoppas på lite fint väder så vi kan gå ut på en

Nate var jättetrött imorse. Fick väcka honom 8:15 och det var segt. Första gången bara log han och vända sig om. Sen helt plötsligt var han en pigg solstråle som studsade ur sängen. Älskade älskade busunge!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar