lördag 23 februari 2013

Frossa sen feber

Igår somnade Nate bra(dock lite sent eftersom vi hade trevligt middagssällskap:) och jag vaknade vid ca 03 av att han låg och gnydde och liksom "tog i". La handen på honom och kände hur han krampade/skakade. Vi lyfte upp honom och han slutade inte att skaka. Han var iskall. Jag fick panik och F ringde sjukvårdsupplysningen där de sa att det troligen var en feber på väg och att det kan starta med en frossa. Så då bäddade vi mer oss i sängen igen med min varma morgonrock runt N och sen täcke över. Och låg nära varandra. Till slut slutade han skaka och blev brännhet istället. Hej feber! Då ville han gå upp och kolla på tv. Sagt o gjort - mot tv-rummet. Kollade på netflix en stund och till slut somnade han i mina armar. Stekhet. Jag tänkte precis lägga mig till rätta när han vaknar och vill gå ner. Jag drar av honom byxorna och bär ner honom. Går runt i köket med honom i famnen och han somnar nästan på en gång. Sitter på en köksstol ett bra tag innan jag beslutar mig för att gå i säng. Lägger honom på kudden och han sover vidare. Yay! Lycka! Drar täcket över mig men det tar ett litet tag innan jag slappnar av och somnar. Kom väl i säng 5:30 och vaknade runt 7. Härligt. Kände mig smått mööör. ;-)
Men idag e han piggare och inte alls lina varm. Lite stegring kanske bara... Hoppas mommo o moffa orkar ha honom idag men det blir nog inga problem.... Hoppas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar