fredag 5 juli 2013

Lista del - 3

Japp! Om en timme går jag på SEMESTER!! IIiiiihhhhh! Ofattbart! Äntligen!

Nu sista listan. :)

61. Vad har du in din väska? - Oj...mycket! Man kan hitta det mesta i den men insåg härom dagen att jag verkligen borde skaffa mig en nagelfil och pincett o ha i väskan.

62. Vad shoppar du helst? Grejer till Nate faktiskt. Så där tråkigt mammig.... ;)

63. Favoritdesigner/märke? - Har inget speciellt faktiskt....

64. Bästa plagg/accessoar i garderoben? - Hm. Mina svarta byxor.

65. Vilken är din favoritparfym? - Aqua Di Gioia

66. String, boxer eller vanliga trosor? - Använder allt beronde på klädsel eller humör.

67. Vad sover du i? - Oftast linne och trosor

68. Går du på någon diet? - Har provat några genom åren men nu är det "rör på dig och ät förnuftigt".

69. Nämn tre maträtter du äter ofta? - Spagetti & köttfärssås, Lax i ugn & ris och tacos.

70. Vad dricker du till vardags? - Vatten eller minimjölk

71. Om du dricker alkohol, vad dricker du helst? - Beror på humör. Men rödvin eller bubbel ligger i topp.

72. Lugn hemmakväll eller party all night long? - Är ju ingen partybrutta längre men kan tycka att utgång med tjejkompisarna kan va kul så där 2-3 gånger om året nu. Annars älskar jag lugna mysiga hemmakvällar.

73. Tycker du om att fika? - Oh yes. Hur kan man inte?
74. Vilka tidningar brukar du läsa? - Mama just nu. Och sen gillar jag ju Illustrerad vetenska p o sådana tidningar med.
75. Favoritprogram på TV? - Gillar Animal Planet, Tv4 Fakta och sånt. Men sen tittar vi väldigt mkt på tv-serier....lite för mkt i perioder. ;)
76. Vilka bloggar läser du? - Mkt bakbloggar.
77. Hur skulle du beskriva ditt hem? - Lite(och ibland mkt) kaos men med mkt kärlek.
78. Pedant eller slarver? - Mitt i mellan. Jag har inget emot lite stök men vill ha rent.

79. Dricker du kaffe och i så fall vilken sort? (svart, latte, osv) - Ja kaffe är min drog. Dricker det bara om det är mjölk i(svart + mjölk, latte, cappuccino..)

80. Tråkigaste hushållssysslan? - Plocka UR diskmaskinen. Bläää

81. Hur ofta städar du? Försöker få till det en gång i veckan iallafall. Det går lite upp o ner det där.

82. Leva nu, längta eller minnas? Åh man måste leva NU men oxå längta till något och sen minnas o njuta av bra minnen. de dåliga minnena lär man sig utav.
83. Något du aldrig skulle klä dig i? - Randiga(på tvären) tights.

84. Vad skulle du vilja ha mer tid till? - Min son och man

85. Vad gör du för att rensa huvudet och få extra energi? - Tränar, bakar eller/och lyssnar o sjunger till musik. :)

86. Drömresemål? - Hawaii, Pompeji och många mååånga fler historiska platser. Finns så otroligt mkt att se.

87. Vilket är ditt drömyrke? - Arkeolog när jag var lite och nu konservator. :)
88. Framtidsdrömmar? - Just nu bara njuta av min fina son och kanske eventuellt lyckats få till ett syskon till honom. How awesome!?

89. Vilket blir ditt nästa köp? - Mat..?

90. Hur kommer du spendera semestern? - Hemma och på Åland. Bada, sola, motionera, grilla, njuta, dricka vin med mamma, sova och bara vaaaa! Lovely!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar