tisdag 2 juli 2013

Lista - del 1

Hittade en "lista" på Englas blogg. Och ja, jag älskar ju sånt här. :)

Får bli min lilla sysselsättnig nu på jobb när jag har rast.

1. Hur gammal är du? - 34 år
2. Hur gammal känner du dig? - Typ...hm....som 28..eller 30.
3. Vad har du gjort i dag? - Blev väckt av Nate före väckarklokcna skulle ringa 4:50. När jag steg upp klockan 05 så hade han somnat om så skönt så. Tack för det. ;) Jobbat(försökt göra ett schema för terminsstarten i höst för våra studenter som jobbar kvällar och helger. Inte så lätt.), ätit lunch, jobbat...snart vill jag gå hem. *sommarlugnt*
4. Vilken film såg du senast? - Senaste Die hard. Helt ok action.
5. Vem ringde du senast? - Min storebror. Eller vi försökte ringa varandra men det bara bröts hela tiden så till slut lyckades han ringa mig.
6. Är du besatt av någonting? - FB? ;) Haha. Besatt o besatt....jag blir lite besatt om det är ett riktigt bra "historieprogram" på tv. Då har jag svårt att slita mig.
7. Är du rädd för blod? - Nä. Tycker det är häftigt att kolla på när man lämnar blodprov.
8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? - Sitter vid mitt skrivbord på jobb, Ser Nates pappershjärta han gjorde på dagis som har bokmärken o glitter klistrat på. Älskar det! Sitter väl typ tre personer till i detta landskap just nu. Lugnt.
9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet (fram tills nu) i Sverige? -Olof Palme, Ingvar Carlsson, Carl Bildt, Göran Persson, Fredrik Reinfelt
10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? - Nä(jag kollade vad Engla som skrivit innan hade svarat o insåg att jag ju faktiskt visste svaret. Hihi.)
11. Vilken färg är dominerande i din garderob? - Svart, svart....vitt och neonfärger. Me like.
12. När vaknade du i dag? - Tja vad kunde klockan ha varit när jag hörde ett gnäll, Nate kom krypandes över till vår säng för att sen säga "Hej mamma"(Älskar det!!)medan han kröp ner under täcket o stökade runt. Kanske 4:15..?
13. Vilken är din favorithögtid? - Julen. Veckorna innan julafton då det är så mycket förberedelser och dagarna efter då man bara kan lata sig och frossa i julmaten som då är ÄNNU godare. Och all choklad! Mmm!
14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? -På Åland med min familj.
15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? - Oj....tror inte jag har nått hemskt ställe jag besökt....tandläkare är ju inge vidare skoj men ett måste o jag är inte livrädd för att gå dit. Bara ett nödvändigt ont. Jo nu kom jag på en plats! Min högstadieskola!! Fy fan! Aldrig någonsin att jag skulle vilja gå tillbaka dit. Det var ett helvete!
16. Hur vill du tillbringa din pension? - Vakna utsövd, promenader, mys med familjen, ha nån lugn och fin hobby, mer tid på Åland.
17. Vad lyssnar du på just nu? - Mitt eget och andras tangentbordsknapper.
18. Har du någon gång brutit ett ben? - Nope
19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? - Mjölk,yoghurt till Nate,kaffe,smör(att baka med) och mjöl.
20. Vem är din favoritkändis? - Hm...har nog ingen favvo direkt...finns många bra dock. Kronprinsessan Viktoria är en bra förebild kan jag tycka och hon verkar så vettig.
21. Vad är du på för humör just nu? - Helt ok...lite trött och känner ångest över att jag borde unna mig att träna idag. Blah....
22. Vilka världsdelar har du varit i? – Nordamerika, Europa
23. Snarkar du? - Nja..i extrema fall kanske lite. Jag är nog mer så att jag kan "andas högt".
24. Vilka yrken har du provat på? - "Trädgårdsassistent" på en kyrkogård, biblioteksassistent, bibliotekarie och receptionist
25. Hur går du helst klädd? - Bekvämt. Lite pojkflicka över mig men kan även klä mig kvinnligt(det händer då o då).
26. Vilket stjärntecken är du född i? - Jungfrun
27. Vilket är ditt favoritgodis? - Choklad o salt och fruktigt. O lite surt. Typ i den ordningen. :)
28. Vad sa du senast? - Pratade semester med en kollega.
29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? - I gymnasiet motorsåg o traktorkörning(fick MVG/VG på det även fast jag var livrädd) men sen har jag alltid gillat historia.
30. Vad har du på dig just nu? - Svarta byxor, svart linne, neonorange tröja och en svart poncho från egobird. Grå/rosa/blå gympaskor från Skechers. Klocka från Marc By Marc Jacobs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar