torsdag 4 juli 2013

Lista - del 2

Nu känner jag mig taggad inför hösten! Ska fan få UPP min lön nu. Tyckte jag hade en okej lön tills jag fick höra vad några andra kollegor har...hm...jag vet inte...sånt där kan verkligen sänka mig TROTS att jag kan tycka att vissa av dessa personer verkligen är värd sin lön. Missförstå mig rätt... men ändå liksom.... Man känner sig så dålig. Och lite ledsen.
Fast man gör samma jobb så duger det liksom inte... Som om det är nått fel på MIG.
Min chef som jag hade för några år sen sa typ till mig "Du är sedd som den snälla lilla Jessica...Tyvärr så tror jag att du kommer ha svårt att få upp din lön i framtiden"(han gav mig alltid bra lönepåslag!) Och jag börjar inse att han hade rätt. Kanske syns jag inte alls MEN jag gör ett BRA jobb, det VET jag! :/
Måste väl "ta för mig mer" och våga stå upp för mig själv. Hm..som om man var tillbaka i högstadiet...bläää. Får jag kass löneökning nästa gång så tänker jag säga "jag är inte nöjd. Hur gör jag nu?" Eller hur beteer man sig på ett lönesamtal. Så svårt sånt dääär! Usch.

Nu skriva lite lista så kanske det kan få mig på bättre humör. I höst då jäklar ska ni få se att jag gör ett GRYMT jobb! Give me my money!! *morr*

31. Vilken är din favoritaffär? - H&M är bra när man vill hitta barnkläder. Sen gillar jag ju att fynda online. ;) Gillar Egobird väldigt mkt då de har helt ok kläder och så sjukt snabb leverans!

32. Vad har du för storlek i kläder? - Hm. För stort... Large.

33. Vad har du i dina fickor? - Inget

34. Vad köpte du senast? - Present till maken.... ;-)

35. Hur många gånger har du flyttat? - Åtta gånger tror jag.

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? - Ett stormkök, en "multikniv" eller vad de heter och en sovsäck

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? - Morgon

38. Senaste filmen du såg på bio? - Oj...det var med maken och hans kollegor men vad såg vi.....Jo! Oblivion med Tom Cruise. Inte så bra.

39. Har du blivit sydd någon gång? - japp 5 gånger

40. Har du någon gång badat naken utomhus? - Ja då

41. Vad åt du till frukost? - Macka o ett glas mjölk. Lite bråttom....

42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan?- Hade brytit upp från mitt knäppa ex, dejtade lite här o där, tränade mkt och bara försökte reda upp mitt liv.

43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? -

44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? - Min man. <3 45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? - På nattduksbordet

46. Vad var det sista du åt? - En macka o kaffe på jobb.

47. Vilken tid är din väckarklocka inställd på? - 4:50 och sen 5:00

48. Är du blyg? - Ja för nya människor eller de jag inte känner så bra.

49. När flög du senast? - Till min kompis Jennifers bröllop i Skottland, 2007 :)

50. Har du något tatuering? - Ja en tingeling på axeln.

51. Har du varit med om en bilolycka? - Nä tack o looov!

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? - Kanske det.... ;)

53. Vilken är den roligaste träningsformen? - Åh boxercise! Så satans ROLIG träning! Och sen dans i alla de former. Love it! Det är verkligen JAG.

54. Har du några husdjur? - ja en ståtlig stor svart panter, Angel.

55. Vill du gifta dig? - Är gift med Fredrik sen 2008. :)

56. Var växte du upp? - Roslagen

57. Har du någon gång ringt polisen? - Varit på väg när mitt ex ballade ur... Och sen ringde jag o min storebror till polisen när vi körde bakom en rattfull. Så läskigt o se. Polisen var snabbt på plats och tog hand om honom.

58. Vilka är dina största svagheter? - Min osäkerhet, latmasken och blygheten

59. Har du, eller har haft, något smeknamn? - Nenne, Jessie

60. Vad ska du göra imorrn? - Imorgon är det fredag och sista dagen innan semestern!! :D Så det blir en kortare arbetsdag och sen åka hem, ta ett glas vitt och njuta av att jag har fem veckor framför mig med mina kära. :-) I can´t wait!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar