fredag 18 juni 2010

Sommarlugnt...

Idag börjarde vi morgonen med strömavbrott här på jobb. Allt slocknade! Satt och skrev ett mejl och helt plötsligt så var datorn död. Gah! Som tur var så hade det sparats ett utkast så jag slapp komponera om hela mejlet....
Strömavbrotten höll i sig i ca 1 1/2 timme vilket gjorde att vi öppnade först kl 10. Men vi kunde nästan lika bra ha strängt stället, för dagen, imorse då det knappt har varit några kunder här på hela dagen.... Så tråkigt.... Och skönt samtidigt... ;)

Imorrn ska jag försöka hitta en midsommarklänning åt mig. Maken får följa med och shoppa och hjälpa mig. Han brukar vara superbra på att hitta kläder åt mig, på nått sätt så ser han sånt som inte jag ser. Och det mesta brukar sitta bra.
Sen hoppas jag att det inte är svinkallt, blåst och regn på midsommar så man har lust att binda en krans till sitt hår och till midsommarstången.
Kan det inte få vara lite sol i varje fall.....?

Jag funderar på att gå hem snart.... Vi är alldeles för många som är schemalagda idag nu när det är så lugnt... Minst 2 skulle kunna gå hem, nu. Men man känner sig liksom taskig om man frågar "kan jag gå hem eller....." Tror jag ska höra med mina kollegor om jag kan gå hem klockan 16 i varje fall(vi har bara öppet till kl 17).

Ska försöka hitta på någon middag till ikväll också.... Spagetti och köttfärssås kanske...det har vi inte haft denna vecka så nu har jag chansen att klämma in vår tradition...
Kan säga att man är väldigt trött på denna rätt när man gör ett storkok av det... Matlådan är så tråkig efter 3:e dan i rad..... Blä.

Imorrn är det prinsessbröllop då. Hoppas solen skiner lite på det söta paret! :)



Åland, mitt Åland snart är jag där!!

Denna måste jag lära mig till midsommar tusan(men det ska vara mommo som sjunger den)!
Ålänningens sång.

Här är texten. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar