tisdag 22 juni 2010

Sooool

Idag är det sol minnsan! O jag är förkyld. :(
Sitter hemma och jobbar idag. Väldigt skönt att ta det lite lugnt så kanske denna förkylning inte blir värre. I hope.
Och jag har gjort nytta idag. Pluggat databaser. Inte så roligt men ett måste för att kunna hjälpa till med enkla och ibland lite svårare sökningar. Ska ju även bli handledare till undervisarna i höst så då kan det vara bra att ha lite kött på benen.
Att vara handledare innebär att jag är med när de undervisar sjuksköterskorna te.x och jag hjälper till där jag kan och behövs. Det ska bli kul och väldigt lärorikt tror jag. :)

Bea kom förbi en sväng och sa hej. Vi gick och handlade mat som ska med till Åland. Eller, jag handlade o hon följde snällt med. Hon köpte lite dricka till sig bara. :)
Fredrik och jag ska bjuda mamma, pappa, Bea och ev Jocke på middag på torsdag på "mitt" fina Åland. Det blir Grekisk delikatess-panna. Det är såå gott. Här är receptet för den som vill.
Fick prova denna rätt hos Erika & Micke för ett tag sen och det var riktigt mumsigt. Sen är det bra att det blir mycket mat och att det liksom sköter sig själv i ugnen. Får se om jag får till den lika god och bra som Erika. :)
Shit vad hungrig jag blev....
Oj, nu var det catfight bakom husknuten...hm...våra katter som spöar på eller blir spöade. Hoppas de håller sig i skinnet nu tills vi åker imorrnkväll!!
Hatar kattbråk. Det låter så himla läskigt!

Imorrn blir det Åland! Tjohoooo! Längtar! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar