torsdag 10 januari 2013

Magsjuka! :/

Nate var så konstig på kvällen när vi kollade på tv. Han liksom grinade illa och rös. Pekade på sin mun några ggr.
Tänkte då att "har du ont i mun..?"
Sen kom det. Värsta kräket rätt ner i min urringning och famn. Härligt....
Stackars liten blev så rädd. :/
Vi tog en dusch medan F städade upp. Nate verkade ok så vi gick i säng. Lekte lite med paddan och sen blev han så där rastlös igen. Kräk nr2.
Byta kläder, torka mun med funktig handduk. Trösta. Upp och kolla på tv. Bärgarn. Gick bra en stund sen ville han ner igen. Gick ner och han somnade på min axel. F somnade han med. Lät skönt...
N vaknar, grinar illa och så kommer kräk nr 3. På golvet så det sprätter typ överallt ... Blä!
F får stiga upp och skura golv medan jag tröstar en otroligt ledsen Nate. :/
Nu sitter jag och N i soffan. Eller han sover på mitt bröst och just nu sitter jag ändå helt ok. Lite kallt bara.
Han har vaknat en gång och kräkts lite. Kommer inte upp så mkt nu och det e hemskt att se den lilla kroppen ta i så.... Usch.
Hoppas att det inte kommer mer nu. För Nates skull. :/

Blir VAB för mig torsdag ev fredag då. Sen hoppas jag att F och jag slipper bli sjuka!! :0
Nepp stänga ögonlocken ett tag.

2 kommentarer:

  1. Usch det hugger till i hjärtat på mig! :( Stackars liten.. Minns fortfarande hur läskigt det var när man spydde som barn och hur man försökte ropa på mamma genom spyorna och gråten ;)

    SvaraRadera