onsdag 12 maj 2010

Minnen

Min kära syster brukar så ofta lägga in en låtlänk på sin blogg och skriva typ "åååhh vilka minnen!". Det fick mig att börja fundera på mina egna minnen....

Erika, kommer du ihåg den här?
Jag tänker ALLTID på dig och Åland när jag hör reggae. Underbart! :)
Den här är så du, Jennifer och det här är Carro för mig.
Men Helena, du är svårare att koppla ihop med nån speciell låt...men denna låt/artist gör att jag alltid tänker på dig. :)
Linda, även fast jag inte kännt dig så himla länge så ÄR du denna låt. Tänker oxå på ett Friskis & Svettis-pass då den träningen var väldigt rolig...hahaha ;)
Och Jim min kära bror, detta är så du! Hahaha! ;) Do U remember?
Och bara jag hör nån låt med Kent så tänker jag på Bea.
Så fort jag hör Tomas Ledin sjunga så tänker jag varma tankar om min fina make! ;)
Aaaaand this is soooo me! :)

Låtar kan ju verkligen få en att må jättebra eller jättedåligt beroende på bra eller dåliga upplevelser när de låtarna var populära te.x!
Vissa låtar kan jag inte lyssna på för jag får "kalla kårar på ryggen". Lustigt hur starkt man kan reagera på musik ELLER dofter! Blä! Vissa dofter och vissa låtar funkar inte alls för mig... Makes me sick! Really! Urk! :(

Sovmorgon imorgon! UNDERBART! :)



Så här ska jag sträcka på mig imorgonbitti när jag vaknar AV MIG SJÄLV för hoppningsvis...
Spreta med tårna och säga "Detta blir nog en underbar dag! Kanske sova lite mer?"
Over and out!

3 kommentarer:

  1. Hmm..måste klura ut hur man kan göra länkningen lite smidigare....

    SvaraRadera
  2. Javisst, den låten får jag många fina Ålands minnen av! Tänk va mkt kul man kan komma på bara av att lyssna på musik! Mkt kul har vi gjort! Härligt! =)
    / Erika

    SvaraRadera
  3. Ja, vi skulle nästa kunna skriva en bok om allt kul vi gjort/upplevt! :)

    SvaraRadera