tisdag 25 maj 2010

Zonterapi

Min kära make har börjat ge mig zonterapi på fötterna nästa varje kväll. Det är rätt häftigt faktiskt. På vänster fot så gör det sååå ont när han masserar/trycker på områden som ska symbolisera äggstockar och livmoder och det var ju på vänster äggstock jag hade min endometrioscysta. På höger sida gör det inte alls lika ont. Jag tycker det är ashäftigt och tror absolut på att detta kan göra nytta!
Och, det är ju inte fel att få fotmassage varje kväll, typ, även fast det kan göra lite ont ibland.



Idag har jag provat på Pilates. Både på matta och boll. Blev många skratt när vi alla försökte balansera på bollen. Det är inte så himla enkelt. :)
Pilates var väl rätt så kul men inget jag skulle vilja börja träna tror jag.

Nu förösker jag hålla mig vaken vid skrivbordet. Är helt galet trött! Blev en dimp efter lunchen antar jag även fast den var väldigt lätt idag. Ungstekt lax, quinoa och broccoli. Nu har jag svept en stort glas te och hoppas på att det ska pigga upp.
Har ca 63 sidor att läsa inför kommande planeringsdag...urk. Kan inte koncetrera mig på det just nu... Är ännu svårare när man sitter i ett kontorslandskap...så mycket rörelse, knapper och prat runt omkring.
Provade att lyssna på musik men det är svårt för tar jag sån musik jag gillar så sitter jag nästan och trallar med i texten och sätter jag på tex klassiskt så somnar jag. Inte bra alternativ alltså! ;)

Mamma och jag badade i helgen på Åland! Fy tusan vad kallt det var! Först sa vi "nej vi badar inte...det är för kallt! Det går inte!"
Mamma går upp och Fredrik säger:
"Vonne säger att doppar du dig så måste hon oxå göra det...fniss"
Mina horn växte fram snabbt! Gick ut en bit och doppade mig, huvud och allt! KALLT!
Mamma sa:
"Men jäklar! Nu måste ju jag oxå doppa mig!!" Haha I´m evil!
Sen satt vi på bryggan, torkade och njöt av vitt vin i solen! Så jäkla underbart! Det är livet det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar