fredag 27 maj 2011

Stora killen

Vanligtvis så brukar Nate få sova i ligginsatsen till vagnen när han har somnat för natten i min famn och däri får han ligga o sussa,på soffan, till jag går o lägger mig då jag bär med mig hela alltihop. Har ju insett att detta inte kommer funka hur länge som helst då hans vikt stadigt går uppåt.... Så igår fixade vi till hans spjälsäng(legat i vaggan förut) genom att bädda den fint, sätta dit spjälskyddet och en mobil hängandes över. Ser så mysigt ut. Ialf, när jag ammat honom till sömns för natten så bar F upp honom till hans säng och han somnade så skönt så. Vi hade babywatchen installerad ifall han skulle börja gnälla(skulle han verkligen börja gråta så skulle det iofs höras ändå då pojken har en röst som heter duga när han väl använder den och sen har vi ju inga dörrar i denna lägenhet...öppen planlösning.....).
I denna säng sov han sen gott till klockan 01:40 ungefär. Då fick han kolla över till mig för att äta lite. När han somnat igen lyfte jag tillbaka honom i hans säng. Och han sov så gott där till klockan 05. Yay! Så skönt för lilla mamma att få sova utan ett barn klistrat på en vilket gör att man sover helt snett bara för att göra plats för honom. ;)
När jag lyfte över honom till mig så kändes han kall och han verkligen kröp ihop bredvid mig, tog tutten och såg ut att tänka; "brr mamma! Värm mig!" Så gulligt att känna två små kalla fötter mot mina lår samtidigt som jag tyckte synd om den lilla isbiten. Nu är han varm igen men nu får han sova hos mig resten av morgonen.
Stora killen. ;)

Igår var vi till jobbet o hälsade på. Fick fina kläder till Nate från kollegorna och sen fick JAG choklad, en tidning och en bok av Heidi. Tack så mkt!! :)
Nate skötte sig ialf exemplarisk. Hihi. Bilresan till jobbet och hem gick jättebra oxå. Han sov som en stock.

Idag ska vi ut till mamma o pappa för att umgås lite. ;) Trevligt!

Snart åker darling på jobb igen... :( Ensam en hel vecka igen... Aja.... Det går nog fort....

Snart dax för dop då. Spännande.
Nepp. Vila ögonen ett tag tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar