måndag 1 augusti 2011

1:a augusti!

Jösses vad tiden går snabbt! Redan augusti! Min fina månad. Snart fyller jag år. Nåja det är 30 dagar kvar men ändå.... :p
PMS-helvetet e lite bättre nu men de jobbiga känslorna kommer och går. När jag var gravid hade jag inte alls problem med detta vilket var så skönt. Var så skönt att känna sig harmonisk och lugn. Nu är det hela havet stormar igen. Suck. Man kanske skulle söka hjälp... :p
Ikväll kommer darling hem från jobb. Och imorgon åker vi hem till Sverige en sväng.
F har det bra han.... Han e på jobb, åker och badar med kompisar, ut och festar och här sitter jag.... Visst, jag har väääärldens fiiinaste pojk till sällskap men ibland känns det orättvist. Och lite tungt. Det är sån TUR att jag har min mamma här som hjälper mig annars hade jag fan inte orkat. Jo det hade jag men det hade varit sååå tungt! Jag är så imponerad av ensamstående föräldrar som måste slita så mkt varje dag!
Men det är klart att F måste sakna sin lilla son oxå. Det är nog jobbigt det med.
SÅ, nu har jag klagat lite o det känns mkt bättre.
Nate sover än han.... Han e sån sömntuta på morgonen! Varför kan han inte sova på kvällen istället så mamma får lite egentid? Jag har försökt att väcka honom genom att dra upp rullgardinen, satt på kaffe och pysslat i köket men nej nej...han sover så gott så.... Hm.

Idag börjar storebror jobba igen! Jeeej! Så skönt! Kanske det ordnar sig nu för honom. Får se hur det går för honom och hans Pernilla. Hihi. De är riktigt söta ihop.

Nästa måndag blir Nate 6 månader! Galet! Fina, fina busunge! Han äter gröt nu med mosad banan och det är gott det. Han gillar inte barnmat med morot i. Potatis och rödspätta fick han riktiga kväljningar av... hm. Han fick smaka citron igår(medan morbror filmade) och det var SURT men nog ganska gott. Haha. Taskig man är!
Välling gillar han inte heller...
Nu tror jag att nån börjar vakna....tusan på tiden.
Ha en bra solig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar