torsdag 25 augusti 2011

Tyst

Det är nu helt otroligt tyst här uppe. Gör nästan ont i öronen. Men det är härligt.
Nate har sovit bra inatt. Han somnade hos mig då det var rätt kallt i rummet och sen la jag honom i hans resesäng(även fast det tog emot då det kändes så rått) där han sov till 05. Lyfte upp honom och han var rätt så kall trots att han legat under sitt tjocka täcke. Gah! Det gör så ont i mitt hjärta när jag känner hans kalla tår och hur han kryper tätt intill mig, "värm mig mamma! Brr"
Nog för att jag kan tycka det kan vara rätt jobbigt att ha Nate i sängen ibland då sovställningen kan bli rätt knasig så känner jag mig halv när han inte är nära mig. Vi har ju delat väldigt mkt säng då maken varit iväg på jobb och jag älskar det. Är ju inga problems att dela en dubbelsäng med en bebis men sen blir det lite problems när maken kommer hem. T.R.Å.N.G.T.
Och att låta pluttis sova så mkt med oss kommer förmodligen "bite me in my assssss".... Ska bättra mig och sluta vara en sån hönsmamma.
Maken och Nate sover gott nu. Jag var tvungen att sätta mig upp pga illamående och myror i kroppen. Letade upp en chokladbit från roadtripen igår och tryckte i mig. Illamåendet försvann. Hungrig antar jag.

Har fått värsta megafinnen på näsan. Lagom till bröllopet vi ska på. Great. När jag äntligen ska få klä upp mig ordentligt så kommer detta stoppljus. Tur att man har bra smink. Får väl göra ögonen extra fina så kanske näsan inte syns lika mkt... Igår såg det nästan ut(och kändes) som om jag fått en snyting. Så svullen. Idag känns det bättre ialf. Har inte kollat mig i spegeln än dock.... Men det är ju tur att det inte "är så noga" häruppe. Väldigt avslappnat.
Lillpluttis ska ha vit piké t-shirt, beiga "chinos" och en grå stickad pullover/cardigan. Kommer bli så söt så.
Jag ångrar lite nu att jag inte tog med mina stövlar.... Men vad fan! Det är fortfarande augusti! Jag vägrar låta sommaren vara över!

På söndag åker min lillebror till New York för att "härja i tio dagar" som han själv sa. Han ska bo hos en tjejkompis(och hennes faster) MITT PÅ MANHATTAN! Vad fan! Jag är såååå aviiiis! Jag vill oxå! Nån dag ska jag dit!

Man kanske ska krypa ner under täcket och snusa bebis ett litet tag. Mys mys.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar