fredag 26 augusti 2011

Idag kröp Nate!

Nate låg på vardagsrumsmattan och jag satt i fotöljen och tittade på medan svärmor städade upp lite i köket efter middagen. Helt plötsligt så ställer sig Nate på alla fyra, på knä, och sen kryper han under bordet. Fort gick det inte men han KRÖP! :-)
Min fina börjar bli stor. Och tänk vad mycket han har kvar att lära! Hoppas livet är snällt mot honom och lärorikt.
Imorrn ska tydligen vara sista sommardagen sen kommer hösten. Blä. Eller, jag gillar hösten för färgerna och "the crispy air" men jag gillar inte att den påminner om att snart kommer vinter och extrem kyla och mina mammadagar minskar i rasande fart!

Årstider.... Gillar dem allihop men i lagom mängd. Alla har sin charm.
Våren: Man ser allt blomma ut. Man suger åt sig minsta lilla solstråle. Nysopade trottoarer. MEN, hatar att allergierna hoppar igång igen.
Sommaren: Värmen, vattnet, grillat, glass, rosevin, dagar/kvällar på bryggan, Åland, sommarregn... I can go on and on.... ;) MEN, ibland kan värmen bli outhärdlig. Speciellt på natten.
Hösten: De fina löven i alla dessa färger, luften, nya höstkläder, nystart. MEN, som sagt påminnelse om den lååånga vintern man har framför sig...
Vintern: Första snön! Magiskt! Planering för jul och nyår. Glittrande snö och sol. Nytt år. Snöänglar. Varm choklad efter en promis. Rosiga kinder. MEN, -20 är inge roligt. Och när det varvar mellan slask och skridskobana.

Nu verkar liten ha somnat. Dock utan pyjamas... Höm... Kanske får på den lite senare. Jag måste tvätta bort sminket o borsta tanden.
Fredrik är hos sin bror nu. Lite minisvensexa... :)
Over and out good night!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar