tisdag 21 februari 2012

Halv 10 snart och jag ligger och drar mig i sängen. SJÄLV!

Underbart! Att få sträcka ut sig över hela sängen och bara aaahhhh!

Nate håller på att få tre(3!) tänder på samma gång! Stackarn! Snart har han 11 tänder i mun.
Så det har varit lite gnäll, "jag vill vara ofta i famnen" och massa dregel dessa dagar. Men när väl tänderna tränger fram mer och mer så blir det bättre. Ska bli skönt när de alla e framme.

Idag är det fettisdagen. Skulle va mumsigt med en semla. Inte för att jag behöver en men yum liksom. Usch... Jag e så "flobbig" nu. Har inte tagit en rejäl pw på evigheter. Meeeen det kommer bli bättre sen när jag börjat jobba! Där rör man sig rätt mkt emellanåt så... Förhoppningsvis rasar några kilon av då.
Mmm snart bara en vecka kvar tills det e dax för JOBB! Jösses! Min mammaledighet e sluuuuut. :( Känns vemodigt! Jag trivs så bra med att vara hemma och vara mamma. Fixa, dona och baka. Höhö. ;)
Men ska faktiskt bli kul att jobba oxå. Inte för att jag har saknat jobbet men när man e på plats så är det riktigt kul(när det finns massor att göra. Gillar inte slötid).

Fs fack är ju helt stört... Nu vill de ha tidsjournaler för en period i höstas... SUCK! När F ringde till Viking Lines kontor och pratade med den ansvariga kvinnan där så började hon skratta lite lätt när F presenterade sig. Hon börjar känna igen Fs namn nu.... Hon tycker nog att hans fack e helt stört hon med. Haha. Så på den biten ska det oxå bli så skönt att börja jobba. F går på pappaledigt ett tag och jag får en heeeeeeel löööön! Wohoooo! Kommer göra sån skillnad! Får bara hoppas och beeeeee att inte Försäkringskassan strular för F nu då! Ge oss lite tur och flyt nu! Tycker vi har förtjänat det!!

Kanske får vi Mommo på besök idag! Hopas det! Vore trevligt!

På lördag fyller syster 20(!) år och jag och F firar 7 år tillsammans! Vad tiden går! :)

Gjorde en "Regnbågskaka" häromdagen. Rätt kul att leka och experimentera med färger! Nästa gång ska jag nog göra så fast i muffinsform. Blir nog läckert! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar