onsdag 13 juni 2012

Bättre idag

Idag känns det bättre! Faaan att man ska må så piss nån/några dagar varje månad....
Inte lätt att vara kvinna. Haha.

Jag blev så sporrad av min vän Carro som nu vid 32 års ålder har börjat träna! Så duktigt! Det är verkligen aldrig försent! Så glad för hennes skull! :)
Så igår när jag kom hem åt jag lite för att sen snöra på mig skorna och sticka ut och promenera/jogga i ca 38 minuter. Sen gjorde jag lite styrka hemma(träningsvärk i magen idag:). Så TACK Carro!
Jag älskar ju egentligen att röra på mig! Älskar kicken man får av det. Och sen att man ser bättre ut oxå..eller ialf känner sig bättre och STARKARE.
Men jag har blivit så lat på senare år. Måste lära min kropp igen att det faktiskt är kul att ta i och svettas.
Önskar så att jag hade tid att gå på gympa/aerobicspass.
Det får bli en senare grej att ta tag i. Måste nog komma i form lite först annars kommer jag tusan dö på golvet.
Jag vet inte men just nu känns det som om fettet jag bär på nu inte kan brännas bort. Så skum känsla. Det känns som om en omöjlig uppgift...vet ju att så inte är fallet... Gah! Man tänker för mkt! Har väl ca 6-7 kilo som måste bort iallafall...men det är ju inte SÅ mkt ändå...Absolut inte omöjligt. Och mest vill jag få muskler och strama till kroppen lite. Är väldigt "muskelLÖS" nu. ;)
Igår när jag var ute och gick hörde jag två tjejer bakom mig som kom ikapp mig. De rusade förbi mig och ena tjejen hade en barnvagn med en nykläckt bebis i. Kan inte varit många veckor(dagar?) den inte. Och hon, mamman, var så smaaal.
Då kände jag mig så fet, dålig, lat och värdelös. Jag har en 16-månaders unge hemma och jag bär fortfarande på övervikt... Hur lat får man bli?
Så jag gick och grubblade på detta i några hundra meter innan jag slog undan de tankarna och sa "Detta är första dagen på resten av ditt liv Jessica! Du är duktig!"

Så nu gäller det bara att fortsätta kämpa. För min egen skull! Inte för någon annan. Eller jo...för Nates skull...vill ju finnas här länge för honom och jag vill ORKA leka och busa. Men man måste först och främst göra det för sig själv. Ju.

Har fixat en liten present till mamma nu. Hoppas den blir bra. Tror det. Och hon blir glad för lite hon. Fina mamma!
Hon fyller år på fredag men presenten får hon på torsdagen efter då vi åker till Åland för midsommar. Ska bli så skönt! Liten minisemester!
Tror jag ska ta Nate till en skoaffär i helgen och prova sandaler. Han kan ju inte gå i gympadojjor hela sommaren...speciellt inte om det blir tokvarmt. Jag skulle behöva ett par ballerina eller nått oxå...

Nu jobba lite. Bibblan är bara öppen mellan 10-14 nu så det blir rätt slött. Komemr väl bli några minustimmar innan semestern är här..men de jobbar man snabbt ihop igen vid terminsstart. Huga.



Fin sandal från Brandos men lite väl dyr bara, 949:- Gulp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar