torsdag 14 juni 2012

Kaffe

På jobb med en kopp kaffe framför datorn. Jag gjorde visst starkt kaffe. Idag igen. Ah man vaknar iallafall! :)

Jag la ju av med bröd för ett bra tag sen och jag höll uppe med det rätt länge. Blev förvånad själv över att jag inte drogs till mina älskade mackor.
Nu har jag fuskat ett litet tag och igår fick jag ont i magen. Den där magvärken när det känns som om några knivar dansar runt där inne.
Undrade vad det kunde vara och då kom jag på det. Bröd. Det måste det va. jag ska undersöka saken genom att lägga av med brödet igen.
Mjölk klarade jag av bra när jag inte åt bröd. Ah vi får se.

Om två timmar öppnar vi bibblan. Sommaröppettiderna 10-14 uppskattas inte av kunderna...
När vi går runt och sänger till att "vi stänger om 15 minuter" tittar de konstigt och jätteförvånat på en och säger "Stänger ni klockan 14?! Kan man klaga nånstans?"
Nästa år får vi nog ha öppet lite längre. Ialf till kl 15. Det känns mer naturligt.

Igår gick jag från jobb till bussen hem. Tog 39 minuter. Men usch jag gillar inte att gå i stan där det är så mkt folk. Jag har blivit folkskygg. Känner mig jätteosäker och ful bland att snygga och världsvana stadsbor. Men ska försöka gå idag igen. Bra motion. Och nu har jag satt plåster på ena hälen då skorna jag haft över ett år börjar ge mig skavsår. WTF! Gillar inte skavsår! Blä.

6 augusti börjar Nate på dagis. Har väääldigt blandade känslor inför det måste jag säga.... Känns superläskigt att lämna ifrån mig honom till nån jag inte känner än, men samtidigt så vet jag att han kommer älska det. Finaste och modigaste prinsen!
Det blir jag som ska skola in honom och bara det gör mig nervös.... Nu gäller det bara att försöka vänja honom av med tutten.... Blir ju ingen mystutte på dagis inte... Fast det går ju bra när han är med Fredrik eller mommo om dagarna så men jag är lite orolig för att han ska börja riva i min tröja på dagis när han ska skolas in. Men jag kan väl inte vara den enda som ammar sitt barn ännu??
Jag har så svårt att sluta. Och Nate oxå! Haha. Han säger "Tutte", drar i mina kläder och blir jätteledsen om han inte får mysa. Hm... Ja jag vet att det är jag som måste vara mer bestämd där. Han börjar bli lite för stor för detta men det ÄR ju så bekvämt när man vill få ner honom i varv och somna. Han vill ju inte ta napp(han kan tugga på en ett tag ibland) och han dricker ju inte välling. Jag har provat tunn gröt i flaska oxå men han hajjar inte grejen riktigt med att äta ur flaska.
Jaja...inget varar för evigt...helt plötsligt är han 15 år, lång(?) och gänglig... Och vem vet om vi kommer få fler barn. Så jag njuter lite av att ha en liten nu. :)










Bilderna lånade från www.weheartit.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar