måndag 9 juli 2012

Neeedräkning!

Måndag! 5 dagar kvar att jobba! Åh vad jag längtar till lite ledigt och mys med mina grabbs. :)

Helgen blev fin även fast Nate testade mig rätt hårt. Vilken unge han kan vara ibland. Testar mammas tålamod.
Har sagt det förr och jag säger det igen - cred till alla ensamstående föräldrar där ute! OMG!
Kan säga att Nates testing plus min pms inte går så himla bra ihop. Man får verkligen räkna till 5 och andas. Tänka "han är baaara ett baaaaarn! Tallalalalaaaa!"
Usch känner mig som en sån DÅLIG mamma när mitt humör tryter. Den känslan får en verkligen att må riktigt illa. Huga. Det är liksom en hatkärlek på nått sett i den stunden när han testar och jag är på dåligt humör. :)
Det var så skönt när han somnade igår. Liksom "åh äntligen får jag tänka och andas lite! Ensam!"
Alla har väl dåliga stunder men jag vill inte att han ska känna att "jaha...nu är mamma på dåligt humör..bäst att passa sig".
En mamma ska vara en snäll och trygg person med MASSOR av tålamod. ;)
Får jobba på det. Och blir han för jobbig är det bara att gå därifrån en minut och andas.

Men han är underbar när han går runt och leker för sig själv. Går och smånynnar så där och pysslar. Då tittar jag på honom och bara smälter. ;)
Jag fick laga mat igår utan problem. Han fick en liten burk med rispuffar när han började ledsna på att jag stod i köket.
Sen åt vi spagetti, köttfärssås, kokta morötter, broccoli och en kall sås till det. Jösses vad han åt! Och han åt nästan allt helt själv! Mest med händerna men han försökte tappert med sin lilla gaffel. Sötis. Och han blev så glad och STOLT när han lyckades få fast en broccolibit på gaffeln. ;)

Nu fylla dagen med jobb. Längtar hem till maken och mitt lilla monster! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar