tisdag 2 april 2013

Dag 1

Nu kör vi mot en lättare vår och sommar! :-)

Idag kör jag och min vän Heidi igång med att försöka forma till våra kroppar. Vi stöttar och peppar varandra via mejl då vi inte kommer kunna träna ihop.
Känns bra det här för jag är så less på att vara pluffsig. Så trött på det! Detta är inte jag! Dags för fan att göra nått åt det!
Så nu har vi en deadline den 7 juni. Då ska vi vara rätt nöjda med det vi har åstadkommit. :) Och då ska vi träffas, shoppa och äta god middag. Ser framemot det!

Idag har jag lite ont i halsen och rösten är mörk och skrovlig. Låter nog värre än vad jag känner mig. Tänkte försöka jogga en bit ikväll men med detta i kroppen så avvaktar jag några dagar så det inte blir värre. Får nöja mig med promenader och styrka.
Och bort med sockret och brödet. Bröd KAN jag så småningom få äta på helgen.
Jag kommer inte vara stenhård utan ska göra detta i en långsam takt men satsa mer hårt på träningen. Jag älskar ju att träna egentligen. Vad har jag hållit på med!?
Nä, skärpning!
Jag skulle så gärna vilja ha en midsommar då jag inte känner mig mullig när man sätter på sig sommarklännningen och tittar i spegeln utan mer slank o "lätt". Bekväm liksom. För ja det är ju så obekvämt att bära på extra vikt. Usch.
Ställde mig på mammas våg igår och enligt den har jag gått upp 5 kilo sen i julas! Vaaa?! :0 Om den stämmer så har jag 10(TIO!)kilo att jobba bort helt plötsligt! Gaaah! Jaja...det är bara att börja för det sköter ju sig inte av sig själv.

Så idag tänkte jag gå från jobb till bussen hem vilket tar ca 35-40 minuter i rask promenad. Sen köra lite styrka hemma ikväll.
Åt lax och potatis till lunch idag och ikväll tänkte vi laga kasslergratäng. Inte så nyttigt men det får gå. Måste ta mina mått ikväll oxå så man ser hur mycket man förlorar i omfång.
Känner mig jättetaggad och är livrädd att tappa den här gnistan.

Nu KÖR vi! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar