torsdag 4 april 2013

Vår

Idag är det vår i luften trots att så otroligt mycket snö ligger kvar. Undrar hur varmt det måste bli för att det ska börja smälta på riktigt.
Jag fick en sovmorgon imorse! Sov till ca 7 då F steg upp. Skönt! Är dock lika svullen runt ögonen som när jag stiger upp kl 05. Vackert....

Var till barnmorsemottagningen idag och gjorde ett cellprov. Helt fantastiskt att man blir kallad till detta och att det är GRATIS! Otroligt bra! Nu får vi bara hoppas att de inte hittar några dumma celler. Huga.
Anyway, fick sån Flashback från när jag var gravid och sprang till BM då och då. Så mysigt!! :) Får se om vi någonsin får en till liten plutt. Lite mys skulle det va! ;-)

Nate blev så ledsen imorse när han måste stiga upp och gå till dagis. Han ville ju ligga under täcket och mysa med mamma. Stackars liten! :/ Men efter pappas kramar, yoghurt och en banan så var han pigg och på bra humör. Jag höll mig undan för att inte förvärra.... ;-)

Jag har träningsvärk idag och jösses så SKÖNT!! Kunde inte ta mig ur sängen imorse som vanligt pga ömma magmuskler. Åh!! Vad jag saknat denna känsla! Mer! Mer!!
Och jag har inte ont i halsen idag!!! Yay!
Kanske man skulle våga sig ut och jogga idag?
Det är en skräckblandad förtjusning att tänka att jag, JAG, ska ut och jogga.
Tänk om jag kan komma igång med detta igen. Gillar ju det så mkt.
Får börja försiktigt. Skrev ut ett schema för att lära sig jogga 5 km på 12 veckor. Låter rimligt och jag tror jag måste ha ett mål och ett schema dit.
Borde bara köpa nya dojjor... Men får slita på mina ett tag till.

Imorrn är det fredag! Tjohoo! Och på lördag ska jag klippa och färga mitt hår. Funderar på att färga det tokljust och klippa en kortare frisyr. Får se. :)
Ska iallafall bli skönt med en liten uppfräschning och få prata lite skit med Susanne. :-) Bästa frisören ever!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar