tisdag 13 november 2012

13 november

Tiden går snabbt alltså! man hinner ju inte med. Men det är lite skönt oxå.
Vi kämpar oss fram. pengar är inte allt men det gör det fan så mkt lättare att leva. :/
Vi hoppas sååå att F får ett heltidsjobb snart. Han jobbar extra då och då och vi tar dagen som den kommer. Det tär på. Men jag väntar på ljusningen nu. Det är bara att accceptera att det är så här nu och att det kanske är den tuffaste perioden i vårt liv(peppar, peppar ta i trä!). Man får bara härda ut och le. Le, le, le. Le. Allt blir bra ska du se.
Julklapparna stressar mig lite....kanske göra egna..hahaha....de äldre skulle nog uppskatta det men mina syskon...njaaa va.... Hihi. ;) Eller vem vet...?
Men julklappsbudgeten är LÅG i år. Jag MÅSTE tänka på det. Jag älskar ju annars att köpa presenter till andra. Det är ju så underbart! Skulle jag vara rik som ett troll så skulle de få 100 var! :D
Och blir inte så mkt bakat i år heller tror jag. Lussebullar absolut men sen får det nog va. Nate får baka pepparkakor med mommo.

På fredag är det personalfest med 30-talstema. Hm. Jättelätt verkligen. Not. Jag får rota fram några gamla trasor då....nja...Jag har faktiskt inte några "finkläder" än mindre al a 30-tal. Men får försöka mig på att lägga på lite extra smink ialf. :)
Men det ska bli najz att få äta och dricka gott! :)

Och nästa lördag till söndag ska jag och Fredrik åka till Åland och hälsa på min bror Jocke och hans Milla. Utan barn! I can´t wait!
Det ska bli så skönt med lite miljöombyte och vuxentid. :)
Nate får hänga med mommo och moffa. Myspys. Det känns ju så underbart att veta att han är helt trygg där. Jag kan släppa kontrollen fullständigt.
Vi åker tidigt på lördagmorgon så vi hinner gå förbi min mommo och moffa på Åland oxå o säga hej. Åh så härligt!
Sen blir det tydligen bubbel, mat och vin hos J & M.
Och att få sova en heeel natt utan nån som gnäller, sparkar en i ansiktet eller ligger PÅ en. Haha. Vi får ju hoppas att jag KAN sova utan lilla marodören. ;)
Hoppas han är snäll mot mamma denna natt och sover som en stock.

Så nu hoppas jag att alla förkylningar och kräkvirusar håller sig BORTA! Ska ni komma och hälsa på så gör det NU eller EFTER vår "vuxenhelg"! Hör ni det!?
Jag ska försöka vara noga med att tvätta händerna nu så kanske vi minimerar risken lite ialf. Men sen vet man ju aldrig med dagis...Det var ju ett tag sen nu Nate var sjuk så det är väl snart dax igen....peppar peppar.....

Denna morgon har varit seg. Känns som om jag jobbat i en evighet. Ge mig lunch snart så jag kan hoppa på mitt kundtjänstpass för att sen få gå hem.
Helst skulle jag vilja ligga under täcket hela dagen idag. Lovely att vara kvinna ibland...



Haha! Underbara bild och text! PRECIS så här känner jag just nu! Haha!







Fina bilder lånade från wehetiart. :p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar