lördag 27 mars 2010

Earth hour

Ikväll släcker vi alla lampor mellan 20:30-21:30.
Är ni med?
Ska tända lite stearinljus istället och mysa med lite saft(?!) i en timme. Kan vara skönt att ta en paus från tv och internet för ett tag.

Grått och trist ute idag... Synd att solen inte verkar vilja visa sig idag. Ska snart ut på en promenad/joggingrunda. Tar den långa idag som tar ca 40 minuter. Får se hur mycket jag orkar jogga.

Det går jättebra med sockersuget nu! Så skönt! :) Känns nästan dumt att bryta "löftet" över påsk... Blir avgiftning igen sen då.... Men ska njuuuta av mat, vin och godis i påsk fast i måttliga mängder! Ska köpa mitt favvogodis och en Lindts guldhare. Så jäkla goood choklad! :D

Jag satt häromdagen och letade efter recept på nyttig påskmat men sen tänkte jag "Men vad fan. Är det påsk så är det väl. Jag vill äta det jag brukar oavsett hur fett och onyttigt det är. Jag får bara verkligen tänka på HUR mycket jag äter så är det ingen fara."
Så ingen nyttig påskmat i år! Hahaha! ;)

Memma med grädde/mjölk är ju ett måste och det är ju verkligen inte nyttigt. ;)

Usch, jag låter så tråkig.... Jag ogillar själv människor som är så nyttiga hela tiden(eller jag blir stressad o får dåligt samvete). Tycker det är urtrist och nu är jag så själv. Men denna period är bara tillfällig. Snart så ska jag börja leva lite mer normalt och kunna unna mig gottagotta med gott samvete.

Nepp, på med joggingbyssorna nu! Over and out!
Puss!



Memma! :) Serveras med strösocker och en blandning av grädde och mjölk(tycker jag e godast iallafall).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar