torsdag 4 mars 2010

Ja, se det snöar. Ja, se det snöaaar..

...det är ju förjävligt, HURRA!
Nu får det räcka med snö...Pliiiz!?
Får ju nästan plöja sig in till dörren när man kommer hem från jobb varje dag. Suger!

Hur skriver man ordet "förjävligt"?
Förjävligt? För jävligt? Fördjävligt? För djävligt?
Vissa ord är rätt så kluriga när de ska skrivas ned....

Snart är det helg! shit, vad skönt det ska bliii!
Ska till frisören och fixa till håret igen på lördag. Känns som om jag precis var där....
Har väl egentligen inte råd men jag vill helst inte gå runt med "meshår" och utväxt....
Kanske ska börja gå över till blondare hår igen så jag slipper färga det så ofta(billigare)....
Förstår inte alls vart våra pengar tog vägen denna månad! Skit! Hade tydligen mer räkningar/utgifter än vad jag trodde.... Gulp! Bara 3 veckor kvar till löning idag... Ja du, får se hur det går med det....
Så det svider lite att gå o slänga ut 1000 spänn på mitt hår.... Hm. Tur att jag har mitt sparkonto(som töms med jämna mellanrum, haha).

Fick 800:- i löneökning! :) Helt okej. Mer än vad jag trodde. Min chef "tjatade" lite på mig att utbilda mig till bibliotekarie eftersom hon nu inte KAN ge mig samma lön som de utbildade(vilket jag förstår) även fast jag gör samma jobb(och ibland bättre...hm).
Bara det att man måste ha ett visst antal högskolepoäng för att kuna börja läsa till bibliotekarie, på distans och halvfart.... Jag har noll, zero, nada.
Suck. Känns som ett jäääättestort projekt att sätta igång med. Vet inte...
Jag tycker det är en sån enorm stor press att känna att man MÅSTE ha en utbildning för att vara någon. Jag får panik! Jag vet ju inte vad jag vill....
Står och stampar just nu... Funderar extemt mycket på detta med yrkesval. Känner mig jättestressad!
Är det bara jag som inte vet vad jag vill göra?!
Allt bara liksom svischar förbi mig och jag hinner inte varva ner, tänka och känna efter. Stoooooooopp!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar