torsdag 18 mars 2010

Sötsug

Jag har klarat mig väldigt bra denna vecka då det gäller sötsuget! Jag gissar på att nästa vecka nog kommer bli lite värre eller när pms:en drar igång igen... :/ Vi får se!
Nu när jag inte får äta "snask" av alla de slag så ser jag reklam för godis, kakor, vin m.m överallt!
Och insåg nu att min blogglista innehåller väldigt många bloggar med temat mat eller sötsaker.... Haha.
Kanske borde lägga till några "bantningsbloggar" oxå så det blir lite jämnvikt på det hele....

Det är lustigt, jag känner mig så lugn och harmonisk nu. Så fort jag bestämde mig att "nu måste du ta tag i ditt matintag och träning" så blev jag lugn. Det var så skönt att ta ett beslut!

Nu hoppas jag innerligt att jag kommer fortsätta känna likadant om 1-2 veckor.... Vi får se hur helgen blir... Är den jobbig pga att jag inte får äta onyttigt så blir det nog lite kämpigt men kan jag glida genom helgen och känna "Nej, jag behöver inte det och det utan jag tar en promenad istället" så kommer jag fixa det här.
Nu fattar jag vad folk har pratat om i alla år då de sagt att det är så svårt att gå ner i vikt bla bla bla. Då kände jag just "bla bla blaaaaaaaa! Det är ju bara att GÖRA! Hur lat kan man vara!!???"
Men nu hajjar jag.... Det är inte så lätt..... Man måste l ä r a sig att leva annorlunda och det gör man inte på en handvändning!
Så till de som kämpar - tummen upp för er! Och kämpa på! En dag i taget! :)

Åh, snart hemgång! Skönt! :)

Imorgon är det fredag igen! Tjohooo!

Pöss!

Godis! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar