tisdag 8 maj 2012

Bored

Inte just nu dock. I solen med en kopp kaffe. Blåser ljumma vindar oxå. Underbart. :)
Men jag har verkligen ingen lust att jobba idag. Jobbet känns extremt trååååkigt idag. Blä!
Får hoppas tisdagen går fort!

Fick låna och fick även lite kläder av mamma och Bea. Så kul! Skönt att ha lite "nytt" på fredag då det är vårfest med jobbet. Ser verkligen fram emot det. :)
Nate ska sova hos mommo och moffa för första gången, själv. Spännande. ;)
Maken ska iväg på träningsläger hela helgen. Det innebär alltså att jag kommer ha lägenheten och SÄNGEN för mig själv en hel natt och morgon! Wow liksom... ;)
Sen blir det jag och Nate lördag-söndag. Mysigt. Får laga nån god mat(pannkakor kanske?) och bara mysa. :-)

Imorse försov jag mig en timme. Vaknade och tyckte jag sovit gott länge. Kollade på klockan. Shiiit! Steg upp 5:50 och klev ut genom dörren 6:17! På denna tid hann jag duscha, klä på mig, upp med håret i en tofs(enda gången jag gillar mitt långa hår), äta frukost, släppa in katten som varit ute hela natten, borsta tänderna och kela med en kelig katt, packa matlåda, på med ytterkläderna och iväg! Puh. Blev faktiskt lite förvånad själv. Är utan make-up idag men det gör inget. Jag döööör inte om jag måste gå osminkad. Har aldrig förstått grejen att man måååste ha smink bara man går till affären.
Och nej.... Jag har absolut inte perfekt hy och långa mörka ögonfransar som gör att jag kan gå utan smink. Jag ser blek ut, halvdöd, mörka ringar under ögonen och min hy är rödflammig och full med födelsemärken men äh... Det är ju jag och jag vet att jag kan se bättre ut om jag kletar på lite smink.
Bla, bla, blaaaaaa. Babbel.
Fick dock höra igår att jag är snygg! :)
En kollega kommenterade ett foto på mig på FB och sa att det var ett fint foto.
Jag sa "nja.....hm...Man är väl lite självkritisk..."
Han sa "Du?! Självkritisk?! Varför?! Du är ju snygg!!"
Jag blev glad! Inte ofta jag hör det numer. :-) Tänk så lite det behövs för att höja ens självförtroende lite. Tack! :)
Nu gick solen i moln så det är väl dax att gå in. :)

1 kommentar:

  1. Jag tycker du är grymt vacker systra mi! :) Med eller utan smink!

    Ooooh, vilken bild kommenterade han? ;)

    Puss&Kram

    SvaraRadera