söndag 20 maj 2012

Lekparken

Idag var vi till lekparken för första gången med N. Han gillade det verkligen! Han gick och grejade, sa hej till en tjej i ungefär samma ålder, kände på gräset även fast d var lite läbbigt, tittade på blommor, sa hej och klappade en liten katt som låg och solade i en väska bredvid sin husse och matte som solade, traskade iväg i parken totalt orädd, smakade på sand, pinnar och åkte rutschkana.
Så kul att se honom så modig och nyfiken på allt. Lilla älskling! :)
Sen tog vi vår promenad, N fick lite vatten för att skölja bort jorden/sanden han ätit(and God knowes what....), gick o handlade mat, köpte glass i bägare i kiosk(lyx) som vi smaskade på på vägen hem. N fick oxå smaka men han var ändå inte så intresserad. Liksom, det där var gott men inget wow.

sen har jag städat upp lilla rummet(igen) och även tömt bokhyllorna nere i källaren.
Vi ska ju fixa till rummet där nere bredvid bion till sovrum. Vi kan inte sova uppe i sovrummet snart... Redan varmt... Olidligt ibland.
Så nu har jag börjat med det projektet. Vi tänkte ju måla om och lägga in nytt golv men det får vänta. Har inte råd helt enkelt. Bara jag får ett svalt sovrum nu så e jag nöjd. OCH jag hoppas att de stora spindlarna håller sig borta därifrån...
Vi sov där nere för några år sen och när jag klev upp på morgonen så ser jag nått stort och svart. Trodde faktiskt helt ärligt att det var en kvist först för så stor var den men det var en SPINDEL!!! Huaaaa!
Jag vågade inte döda den och F brydde sig inte så det tog rätt länge innan jag kunde gå ner dit utan att huka mig, kolla runt överallt och rysa. Blä! Tror katterna tog den sen för F hittade några långa, svarta spindelven senare. Tack för det!
Vidriga är de. De små krypen. Spindlarna alltså. ;)
Nepp, nu måste jag sova så jag orkar upp imorrn. Go natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar