måndag 14 maj 2012

Dumma mage

Min mage alltså.... Den har varit så upp och ner hela våren. :/ Speciellt en gång i månaden är den heeelt hopplös. Skulle jag klara mig på bara några glas vatten om dagen så skulle jag leva på det då... Allt jag äter går liksom bara rakt igenom... Jobbigt när man har långa dagar på jobb.
Idag är en sån dag. Jobbar till 18 idag och jag kommer inte klara det om mun mage börjat strejka redan vid 5 på morgonen. Får bli en semesterdag. Skit oxå! Rent ut sagt! Haha.
Tydligen så e det rätt vanligt att man blir dålig i magen periodvis när man har endometrios.
Tänk att ha en mage som funkar som den ska, ej gör ont eller är gasig. Blä. Så less på att känna mig svullen och ofräsch.

Så nu har jag myst ner mig igen i sängen med mina grabbar. Åh. Här trivs jag bäst. Med dem! *suckar lite av lycka*

Sova en stund innan jag ringer chefen Maria. Känns inte kul att behöva säga "jag har en mage som inte fungerar som den ska så jag blir hemma idag..." Känns lite yeah right.... :/
Hoppas den mår bättre imorrn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar