måndag 26 december 2011

Ikväll blev jag proppmätt

Julmatsrester idag. Åt alldeles för mkt. Men åh vad gott det är dagen efter. Ja asså maten blir godare när den får dra sig ett dygn.
Tog en rätt sval bastu(eftervärme) och det fick maten att sjunka.
Pappa bjöd på sin goda irish coffe. Yum.
Nate har börjat säga till ordentligt när han inte får som han vill. På riktigt. Hjälp. Idag GALLSKREK han när jag bytte bajjablöja och jag trodde det var för att han var lite röd i rumpan så jag tvättade rent, torkade och smörjde in rumpestunsen ordentligt. Nästa bajjablöja var likadan(två efter varann.. Lite knas i magen idag stackarn...) men sen när jag skulle byta till natten så såg jag att han bara skrek för att protestera liksom... Hm. Kul. Ska han börja så här vid varje byte? Herregud. Mamma hörde honom skrika när hon var ute och gav mat till fåglarna idag. Haha. "det hörs ju ner till grannarna!"
Men annars är Nate så snäll! Julafton gick som en dans. Han var med han och drog i allas paket, snören och papper. ;)
Han fick kläder, en vinterjacka(så bra!), en adventskalender till nästa år som man kan hänga upp på väggen och stoppa i en liten present för varje dag i december. Så KUL!! Den föreställer en söt tomte. Fick den av Nates gammelmommo och Moffa på Åland. Han fick en söt liten "elgitarr" av Jim. Låter lagom mkt och supersöt. En badbok, strumpor och säkert nått mer... Massa fint!! Jo ett par virkade(?) små blå Conversetofflor av Bea och Frej. Såå söööta! Tyvärr var de för små men de får hänga på väggen som prydnad.
Jag fick äntligen en ställning som jag kan sätta mina plåtar från ugnen på. Nu slipper jag sprida ut dem över hela huset. Haha. Fick en prenumeration på en servis av maken(superfint!), champagne och en bok om den vanliga människan av Jim(berättar mer om den boken sen..Jim vet inte hur rätt han träffade huvudet på spiken eller vad man nu säger...;)
Fick trosor, strumpor, en blus(som måste bytas tyvärr pga fel strl). Halsduk och strumpor som mamma stickat(superfina!), trisslott(tyvärr nit:(), och en sån där som man gör fina paketsnören med...alltså en klämma som river sönder dem så de blir lite...snyggare.... Ehm... Ja jag gillar ju sånt. Pyssel is the shit! ;-)
Nu har jag glömt en massa men det är sent och min hjärna är som rumsvarm knäck. Seg.

Nu ligger Nate bredvid mig i sängen på bredden liksom och snarkar... F sitter nere i köket och dricker öl med Jim.

Shit...inte många dagar kvar på detta år! Gah..."snart" tillbaka till jobbet.... Känns så konstigt och det skär i hjärtat att jag inte kan spendera hela dagar med Nate sen när jag börjat jobba. Skulle lätt vilja vara hemma med honom ett år till. Men men... Bra för honom att se nått annat än bara mamma hela dagarna.... Haha

Just det. F får nog pengar från a-kassan nu. Fick veta det dan innan julafton! Fatta vilken julklapp det var! En STOR ångeststen ramlade från mitt bröst! :-) Helt plötsligt kunde jag andas lite bättre igen! Tack och lov.
Pengar gör en inte lyckligare men har man dem så hjälper det till att må bättre för att gå å vara orolig tär så oootroligt mkt på en. Och på förhållandet. Tur att vi är starka och duktiga på att prata med varandra! Tillsammans klarar vi allt älskling! Finaste!

Nu tänker jag mosa ner mig bredvid min snarkade son. Myselimys. Ute viner stormen. Good night y'all!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar