tisdag 6 december 2011

Sovrutiner

Vi försöker få Nate att sova själv på kvällarna och natten. Han gillar det INTE. Shit asså.... Det är så svårt att veta hur man ska bära sig åt.... Mitt hjärta brister när han är ledsen men samtidigt så är det ju för hans skull oxå.
Nu sover dock killarna i samma säng. Nate vaknade för nån timme sen och var så ledsen så ledsen. Drömde nog otäckt. ;)
När jag äntligen börjar slappna av ja då kommer katten och säger till att han vill nått.
Upp ur sängen, på med morgonrocken(den nya mjuuuka) och ner efter katten. Då står han utanför toadörren och ska ha vatten! Från kranen! GAH!
Tänker "fine!", släpper in honom, sätter på kranen och väntar ut honom. Den lilla divan. När jag sitter där och väntar så undrar jag VARFÖR I HELA FRIDENS NAMN han har fått börja dricka vatten från kranen?!?! Man är så dum när nån är liten och gullig. De äter upp hela handen och sen får man betala för det resten av livet.....
När han var klar så gick han mot ytterdörren men gjorde tvärnit vid maten. Aha! Jag lägger mig på soffan och väntar. Igen. Han äter klart och går sen tillbaka till toadörren och krafsar på den. "nä! Nu får du ge dig! Gå å lägg dig eller gå ut!" (jag har riktiga konversationer med min katt ska ni veta... Och jag får alltid fina blickar tillbaka. Not. Han är Fredriks katt... Ibland saknar jag Spike jättemycket....) Till slut går han ut! Pust. Han är fan värre/jobbigare än Nate om natten.

Shit. Min läpp svullnade precis upp. Vad skumt! :0

Nej ska försöka få lite mer sömn innan det är dax att stiga upp. Eller dax att släppa in Angel.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar