fredag 10 september 2010

Sjukskriven

Jaha, då var man sjukskriven i 2 veckor då.
Åkte till husläkaren i torsdags för att få sjukskrivning för veckan som gått eftersom jag haft så hemsk förkylning och sen denna magvärk.
Läkaren där verkade inte tro på först att jag hade ont utan hennes attityd var mer "..lite ont får man ha...." men när de tog min sänka och hon fick se att den låg på 97 så ändrade hon attityd och tyckte absolut att vi skulle åka tillbaka till gynakuten.
Så väl på gynakuten så undersökte de och funderade länge. De skickade mig på nån special ultraljud för att utesluta blindtarmsinflammation men den var okej.
Fick träffa en till läkare som undersökte och funderade han med och när jag nämnde att jag har ett myom på vänster sida så började han kolla det. Det gjorde ont kan jag säga! Japp, där var den ömma punkten!
Skickades iväg på ultraljud igen, denna gång fick F köra dit mig i rullstol då jag var helt slut och hade så ont i magen, för att kolla myomet och även utesluta en propp. Det var ingen propp på G men läkaren ville inte släppa hem mig utan la in mig för natten. Fick dela rum med en annan gravid tjej.
Sköterskorna var supergulliga på avdelningen och sprang fram och tillbaka och frågade om man hade ont och behövde något.
Sov okej och fick god frukost. :)
Träffade två trevliga läkare på ronden på morgonen som konstaterade att det nog är myomet som gör ont i magen. De sjukskrev mig sen i 2 veckor med absolut vila.
Ska träffa läkaren hos BM senare och se hur jag mår och om jag orkar jobba och så. Får se hur detta utvecklar sig.
Har inte fattat riktigt att jag kan VILA i 2 hela veckor! Så underbart skönt! Precis vad jag behöver! Puh!
Bebben mår bra iallfall! Började gråta lite när jag såg honom på ett ultraljud de gjorde för att se att han mådde bra och att det fanns tillräckligt med fostervatten. Han höll på och greja mycket därinne. ;) Min fina! Känner av honom nu då och då. Som små ministötar i magen. ;-)

Hoppas F vill laga mat snart.... Är hungrig. Köpte lösgodis på vägen hem idag men har inte kunnat äta så mycket faktiskt, det är ju så sött. Vill ha maaaaat! :)
Over and out!
Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar