onsdag 29 september 2010

Dröm

Inatt drömde jag att vi fick barn. Jag drömde att jag kom hem från jobbet en eftermiddag, solen sken, och jag kände mig så trött. La mig på soffan, somnade och nästa minne jag har är att någon väcker mig med en liten bebis i armarna. En bebis i rosa kläder. "Du har fått en flicka! Grattis!"
Jag fattade ingenting... Höll i den lilla tjejen och hon studsade upp och ner o min famn och när jag skulle ändra ställning så att hon inte kunde hoppa mer så sa hon "Nej!". Hon ville fortsätta studsa och jag tänkte "oj..det här blir en bestämd ung dam det..."
Träffade Fredrik och frågade honom hur allt gått till eftersom jag inte hade något minne av att ha fött detta barn.
Han sa: "Vi åkte in igår kväll"
Jag frågade om det hade gått fort för på bebisens sjukhusarmband stod det att hon hade fötts 8:07 på kvällen och jag hade somnat i soffan strax före 6 på kvällen.
"Ja, det tog 2 1/2 minut och så var hon ute!"
"Oj..gick det bra då? Gick jag sönder något, för jag känner mig inte öm när jag går på toa..."
"Ja..jo..det gick nog bra...du får väl kolla efter...." sa Fredrik då.
Sen visade han ett klipp på sin mobil där han hade spelat in mig bli utlyft ur en ambulans helt groggy och med stooor mage och jag gnällde "Jag mår såå dålig Fredrik..."
Ambulansmännen för in mig i en hiss och Fredrik och fyra andra, däribland mig själv(?!) får stå i en liten smal varuhiss på väg upp till avdelningen.
Sen var jag på nån kulle och tyckte att folk som frös ner sig själva när de dog för 1.3 miljoner för att kunna väckas i framtiden var dumma i huvudet, samtidigt som jag såg och grejade med ca 5 stora tunna bröd i otroligt fina mönster(av korgar).
Sen vaknade jag helt slut och ont i magen. Udda dröm. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar