fredag 1 oktober 2010

Eftersom ma o pa är på Åland så lånar vi deras hus lite plus att vi är kattvakter åt deras Skrållan och Lovis.
Skrållan HATAR verkligen att vi tog med våra små monster..hon fräser åt allt hon ser nu och är helt hispig. Jag vågar inte röra henne, känns som om man skulle få sig en snyting då. Fast Skråll är egentligen så himla snäll....hon skulle inte göra någon illa...i första taget....
Lovis däremot är ascool och pussade direkt på pojkarna när de klev ur sina transportburar.

Jim kom hem från jobb idag och bjöd oss på pizza. Så det blev pizza till lunch och resterna till middag. Mätt nu.

Bakade en äppelkaka igår. Mammas recept. Eller egentligen mormors recept från början. Se, en tradition som går vidare! :)
Anyway, kakan är jätteenkel att göra, det blir mycket av den(långplåt)och den är SÅ god! Mmmm! Speciellt dagen efter då den har fått "safta till sig" lite. Yum!

Jag känner av bebben mer och mer. Nu tror jag att jag känner när han hickar. Gulligt. Men han har faktiskt kickat så det har gjort ont(redan?)men jag antar att han träffade nån nerv eller nått. :)

Bäst att hälla i sig mycket vatten ikväll efter denna salta pizza....Skål. Jag skulle sååå vilja ha ett(stort haha)glas mustigt gott rött vin. Vad gott det vore!Men, men...bara och vänta! Helt okej. :)


Äppelkakan.





Mmmmums! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar