tisdag 19 oktober 2010

Hjärtslag

Idag fick vi höra bebbens hjärtslag! :) De slog så fint och bra. Slagen låg på 142.
Min mage låg precis på kurvan i "storlek" och jag har gått upp 6 kilo sen inskrivningen vilket oxå var normalt.
Jag höll på att börja grina där jag låg på britsen och lyssnade på bebbens hjärta. Fick kämpa för att hålla glädjetårarna tillbaka. ;)
Har fått lite sämre blodvärde än sist så nu ska jag äta 2 st järntabletter per dag i två veckor sen ska jag ta 1 tablett resten av graviditeten. Hon sa att mitt näsblod kan ha att göra med att blodvärdet blir lite sämre. Hoppas magen klarar av tabletterna bara...har hört att man kan bli väldigt hård i magen av dem.... I don´t need that!

Söta syster Bea ringde precis när jag kom hem från jobb idag. Hon frågade om jag ville ha mat och om hon fick låna vår hårsax. Ett helt okej byte! :D
Precis innan hon ringde gick jag och tänkte på vad faaan jag skulle äta till middag då F är och tränar.
Så har nu ätit en goood pasta och köttfärsgratäng och till det ett stort glas mjölk! Mätt och nöjd nu! :) Tack söta snälla syster!! Love ya!

Jag har ju varit så lugn och harmonisk sen jag blev gravid TILLS NU! Nu är det hemska humörsvängningar! PMS X 2 typ....skoj....
Som inatt, jag drömde att F skulle träffa en annan tjej(hon var låång, snygg och med ett kolsvart hårsvall) vilket jag först var okej med(öh?!) men sen så kände jag att det inte var okej ändå och sa det till F men han brydde sig inte utan betedde sig som om ett barn före julafton. Han bäddade rent i sängen vilket fick mig att koka över. "Varför bäddar du RENT?!" skrek jag i panik.
Han lyssnade fortfarande inte och jag sa "Detta får vi prata om imorgon!!!" Arg som ett bi.
I detta tillstånd väckte katterna mig genom att "knacka" på ytterdörren och jag tog mig upp ARG som satan! Haha. Tog ett tag innan jag lugnade ner mig! Var fortfarande sur när klockan ringde och ville nästan skälla ut F för vad han gjort i drömmen! Hahaha! Alltså!! Crazy pregnant woman! :p

Måste fixa mina naglar... Avskavt nagellack är inte direkt så snyggt. ;)

Hoppas katterna håller sig inne inatt så vi slipper springa upp och ner för att släppa in och ut dem heeeeela tiden... F och jag har kommit överens om att vi tar varannan gång. Bara det att jag vaknar ju av minsta lilla ljud men F....det tar ett tag innan han registrerar att nån kisse vill in eller ut.... Jag får ofta putta på honom och säga "släpp in/ut katten!" Haha.

Hänga tvätt, ta en dusch och sen hoppa i säng tror jag bestämt! Trött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar