onsdag 6 oktober 2010

6 oktober

Idag har jag varit ute och gått lite. Kändes helt okej i början men sen började ryggen, magen och fötterna göra ont. Hur jag ska klara av en hel dag på jobb det vette fan....
Nu har jag så satans ont i ryggen och stel i magen. Men det är väl normalt antar jag.
Får nog ta en värktablett till natten om det fortfarande gör lika ont då.... Vet inte hur jag ska sitta nu för alla ställningar är obekväma och ryggen värker. Skit.

Fick ett par söta vita angora-babystrumpor på posten häromdagen av en gammal kollega. Hon gick i pension före sommaren men blev så glad när hon fick höra att jag är gravid så hon skickade ett par strumpor! Hur gulligt som helst! Det första nya klädesplagget till bebben! :)
Mamma köpte ett par små vita bomullsbyxor idag på Norrtälje marknad där det står "Liten men tuff" på byxbenet. Söta! :) Tack mamma!

Imorgon ska jag in till sthlm för att göra ett ultraljud av myomet. Mamma följer med som sällskap eftersom F inte orkar riktigt. Mamma var lite nyfiken på hur ett ultraljud går till idag. Var ju ungefär 19 år sedan hon gjorde ett själv. ;)

Idag gjorde jag potatis, köttbullar(färdiga från påse men GODA), kokta morötter, brunsås och lingonsylt till middag. Jag var så hungrig när väl maten var klar att jag skakade. Har inte känt sån hunger förut. Jag hade nästan panik. Skyfflade in maten och fick i mig 3 knäckemackor med ost oxå. Och två stora glas vatten! Sen var jag lagom mätt! Haha! Alltså!
Fick sedan en enormt chokladcraving-attack att jag var tvungen att slänga ihop en kladdkaka oxå. Det var gott det! Får amma som satan sen så att dessa kilon rasar......hahaha...
Satt faktiskt och kollade upp var i Norrtälje det finns mamma och bebis-gympa. Hittade ett ställe så det ska jag nog investera i sen tror jag. Får kolla upp vad det kostar!

Grattis Jennifer på namnsdagen idag! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar