tisdag 13 september 2011

Är jag lat eller vad?

Jag läser rätt många bloggar. Det är kul och inspirerande men ibland kan jag bara bli så trött och less på hur duktiga och ambitiösa folk är. Det bakas helt otroliga bakverk, tränas frenetiskt och tänket är allmänt hurtigt och nyttigt. Gah.
Detta får mig att känna sån.....hm vad är rätt ord.....tristess kanske..... Är jag lat eller bara avundsjuk?
Jag har så länge haft ett fucked up förhållande till mat. Jag har tränat hårt och ätit skiiiitdåligt. Jag kommer ihåg att jag var så NÖJD om jag gick i säng hungrig. Då kände jag mig duktig och liksom lite hög. Ju mindre mat desto bättre. Jag förstod inte förut att man måste "tanka" kroppen med bra energi för att orka.... Inte undra på att jag var sjuk så ofta förr... När jag träffade Fredrik lärde han mig äta. True story.
Hela våren har jag latat mig. Gravidkilona har saaaaaaaaaaakta ramlat av... För sakta. Har fortfarande MINST 10 kilo som borde försvinna. Men jag har inte pallat att träna rent mentalt. Och jag har ätit det jag har kommit över typ. Känslan i kroppen har varit och är ibland fortfarande "ät medan du kan innan Nate vaknar!!!" Nu har jag börjat komma ur mitt hål och får lära mig själv att sakta ner, känn nuet, ät långsamt, tänka på VAD jag äter och om jag verkligen behöver äta det(mätt eller inte?) och att börja röra på mig lite igen.
Det är som att upptäcka en ny värld. Igen. Men denna gång har jag mer erfarenhet och förstår att man måste äta bra för att orka. Och bara det att jag tycker det är kul att röra på fläsket igen känns underbart! Har jag bestämt mig nu? Hope so!
Jag ska även försöka att inte haka upp mig så mkt på vad andra gör och hur duktiga "alla andra" är. Ska försöka hitta nån blogg som nån mer "normal" tjej skriver... ;-)

Tog en liten promis idag men fick sån satans skavsår pga dåliga strumpor så blev en kort runda för att sen kila förbi "affärn" som Fredrik brukar säga för att handla lite mat. Ska göra en paprika och majssoppa idag. Gott och NYTTIGT! ;)

Nu har pluttis vaknat. Vi tog en eftermiddagsnap i soffan. Älskar våra mysstunder! ;)

3 kommentarer:

  1. Hej! Det är dags att läkarkåren börjar ta endometrios på allvar nu.
Det är dags att försäkringskassan börjar ta endometrios på allvar nu.
Det är dags att det ges ekonomiskt anslag till mer forskning.
Endo är inte lite mensvärk. Det går inte över med ”ett varmt bad”.
Sedan den 1 oktober 2007 finns rekommendationer, beslutsstöd kallat, för läkare och Försäkringskassans handläggare när det gäller sjukskrivning och sjukpenning. I dag finns det beslutstöd för ett hundratal diagnoser. Men för endometrios – den TREDJE vanligaste kvinnosjukdomen finns det inga direktiv.
Endometrios är en fruktansvärd sjukdom som måste få en riktig sjukdomsstämpel!
Vi vägrar att fortsätta lida i det tysta längre.
5-10% av alla kvinnor i Sverige har lidit i det tysta länge nog.
Nu höjer vi våra röster.
    Skriv på du också.
Länk:
http://www.namninsamling.com/site/get.asp?endometrios

    SvaraRadera
  2. Haha, folk tänker alldeles för mkt...
    Har öppnat min blogg igen btw :D

    SvaraRadera