fredag 23 september 2011

Grinolle

Maken fick lite bråttom till jobb igår vilket gjorde att han helt glömde bort sina arbetsskor. Han ringde sen senare på kvällen och undrade om jag ville ut på en "utflykt" idag på morgonen.
"Vad har du glömt?" sa jag inte alls förvånad....haha.
Nate och jag steg upp vid 7:00 och morgonen flöt på bra med en glad plutt. Stuvade sen in honom i bilen och drog iväg vid 8:30. Nästan framme vid hamnen så börjar han gråååååååååta. Krokodiltårar. Herregud ens hjärta går ju sönder.
Parkerade och tog honom i famnen. Träffade maken(som bar väldigt najz kläder....pommes frites på axlarna e fan skitsexigt! Hihi), pussade på honom lite o gav honom hans skor. Sen blev det en biltur hem med en SKRIKANDE bebis. Oh my goood! Fick verkligen koncentrera mig på att inte stressa upp mig utan säkerheten först liksom.
Sånt här borde man få öva mer på bilskolan. Kanske inte just en skrikande bebis men att öva mer(och läsa om) på att det finns moment som kan störa rejält. Kan ju vara en ren livsfara om man inte klarar den stressen. Mkt kan hända på en sekund.... Huga.
Jaja, vi kom iallafall hem säkert. Jag sjöng varenda barnvisa jag kom på för honom på vägen hem vilket jag tror lugnade ner honom liiiite och mig rejält. ;)
Vi var hemma en sväng, bytte blöja och ammade lite sen drog vi ut till mamma. Samma visa igen....gallskrik.... Jösses.
Drack lite kaffe där och Nate var glad och nöjd. Skjutsade sen hem lillasyster och denna gång var Nate sitt gamla jag-gillar-att-åka-bil-Nate. Skönt!

Vi åt lite lunch och tog sen en promenad. Hann inte så värst långt innan jag kände hur jag fick skavsår på båda hälarna! Crap. Bara att vika av och gå hem. Synd men fick iallafall en liten promis och luft. Jag måste köpa nya strumpor för jag tror att det är de som gör att jag får skavsår...

Imorgon ska jag och mamma på loppis med barntema. Hoppas på att hitta en tjock och varm overall till Nate. Ett par bra vinterstövlar vore inte heller fel.

Nu e det dax för fredagsmys.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar