lördag 17 september 2011

Dålig hållning och gamnacke

Min hållning har blivit hemsk den senaste tiden. Har fått en fin gamnacke oxå. Så fruktansvärt osexigt och obekvämt.
Jag skulle behöva gå till en sjukgymnast kanske och börja styrketräna. Gillar inte styrketräning i ett gym direkt men börjar inse att det är nog dax nu..... Crap.
Att sitta framför en dator på jobbet och nu att amma gör ju inte att man får bättre hållning. Känner mig skitfiul.
Ibland tänker jag att jag vill klippa av mitt hår i en kort fin och fräsch frisyr men jag vill inte framhäva min nacke mer än vad jag gör....
Men nu har jag iallafall blivit mer medveten om mitt problem och försöker sträcka på mig och ha bra hållning. Som nu....håller en sovande Nate i famnen med vänster arm och skriver med höger.... Jättebra..... Not! Riktigt känner hur mkt stryk nacke, rygg och höft tar....
Ska nog be älskling knåda min rygg lite i veckan som kommer...

Idag har jag ätit lunch med Carro(jösses vad snygg människan blivit!), bjudit mamma på kaffe och sen fikat lite med syster. Dagen har gått fort men jag saaaaknar min man som fan! Varför måste man jobba? Haha. Darling kommer hem på måndagmorgon. Snart.

Tv:n krånglade idag. Hade ingen bild och ljudet höll bara i sig i några sekunder innan det försvann. Kände lite panik faktisk. Har alltid tv:n på(ja inte om man inte e hemma eller sover förstås). Den är ett bra sällskap.
Jag messade Fredrik om detta stora problem(!?) och efter ett tag så ringde han upp. Han hade mobilen i sin hytt men kände på sig att han fått ett sms av mig. Telepati?? Gulligt! ;) Han var min support och frågade "Har du testat det. Eller det?" Till slut sa han "dra ur sladden ur digitalboxen". Japp! Sen funkade både ljud och bild... Borde ju tänkt på detta själv.... Kände mig lite blond just då. Jag har alltid sett mig som händig och teknisk men sen Fredrik kom in i bilden så har jag släppt det där lite. Han är ljudnörd och jag fattar fan inte nått av alla "superbra" kablar, sladdar och trådlöst hit och dit. Haha.
Så nu kan jag kolla på tv ikväll. Vet dock inte om det finns nått bra att se.... Kanske skulle se en film... En riktigt rolig komedi. Eller nån superromantisk.....

Nu ska jag försöka lägga Nate att sova i sin säng så jag får äta middag....

2 kommentarer:

  1. Ja, hållningen är jätte viktig! Akta så du inte får mitt problem :( Läkaren blev ju typ chockad över stelheten i min nacke, mina muskler är typ förstörda haha xD Vilket är största anledningen till smärtan i min hals!

    Och det krävs inte så mkt för att få bättre hållning egentligen :) Det tar tid dock... Men att bara sitta mer upprätt och göra några stretch övningar (kolla youtube, finns rätt mkt tips där) varje dag hjälper otroligt mkt :)

    Har själv börjat och ett plus i kanten med att ha bättre hållning är att man ser aningen smalare ut ;) Tkr jag iaf. Sträcker liksom ut allting.

    Puss! Måste ses snart!

    SvaraRadera
  2. Jupp! Jag är suuuuperstel i nacken. Fan jobbigt att sträcka på mig. Men nu tänker jag på hur jag sitter när jag matar, leker och ammar Nate. Och även när jag står försöker jag dra in magen o sträcka på mig. Är glad över att ialf börjat tänka på det. ;) Men massa massage vore inte fel!
    Ja Bea! Kan vi inte ta en fika snart eller en middag med lite vin? Miss you! Puss

    SvaraRadera