onsdag 23 februari 2011

Amma

Att amma skulle vara så svårt kunde jag inte föreställa mig. Vi övar varje dag på att sitta upp och amma. Att ligga ner på sidan med honom funkar dock skitbra men det går ju inte om jag vill amma på ett kafé eller på färjan över till Åland. "nån som har en säng eller soffa att låna ut??"
Men vi övar som sagt och ibland går det jättebra och ibland inte alls.
Jag tycker dock det är väldigt mysigt. En mysig och lugn stund. Älskar ljudet när han får tag. Då låter det som när vi dricker ett stort glas vatten eller nått " klunk, klunk, klunk" och efter ett tag kommer det en nöjd suck och ett "aaaaaaaahhhhh". Så satans gulligt!!
Måste nog sluta med napp ett litet tag för jag tror han e lite förvirrad. Nappen är ju enkel att suga på och sen han började med den har han svårare att få tag om tutten. Han blir frusterad och jag tycker synd om honom och blir alldeles svettig. Ibland får vi hålla på i 10-15 minuter innan lugnet infinner sig. Då suckar vi båda av lättnad. ;)
Och sen brukar jag mata på ena sidan bara på natten vilket gör att den andra sidan är sprängfull på morgonkvisten. Så då får vi kämpa. Spränfull tutte, HUNGRIG o frusterad Nathaniel och en svettig mamma! Hahaha. Men jag är faktiskt impad över mig själv att jag har sånt tålamod och är så lugn. Det är jag INTE med katterna. Med N så brusar jag aldrig upp alls. Tycker bara synd om honom. Men får se hur det blir ju äldre han blir... Haha. Om han blir lik far sin så...oj oj.... Busunge. Ja vi får väl se!
Gah.... Varför ska han alltid bajja när vi gått i säng för natten. Höm!! Kunde han inte gjort det en timme tidigare? ;)
Får väl byta blöja snart då.....

Nån som har ett bra amningstips?
Give it toooo meeeeee i så fall! :-)

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar