måndag 24 oktober 2011

Flås

Har nu två dagar i rad tagit mig en liten joggingtur på kvällen. Första gången trodde jag seriöst att jag skulle tuppa av! Haha. Nästa gång var jag mer noggrann med att andas rätt även fast man lät som jag vet inte vaaaad! Fröken är så ur form.
Men känner mig så nöjd. Även fast rundan var mini så har jag iallafall börjat lite "hårdare" än promenader. Det är skönt att skaka om kroppen lite och få upp lite flås om inte annat. Och jag ÄLSKAR känslan när man kommer hem, kör lite styrka och sen ligger och pustar ut på golvet. Hjärtat slår hård, pulsen dundrar i ens öron och kroppen är matt och varm samtidigt som man är lite hög och lycklig.

Jag, F och Nate tog en promenad på 1 1/2 timme idag oxå. Så skönt. Sen var vi fint rosiga om kinderna och näsan. ;)

Har lite ont i magen nu. Hoppas inte på ännu mer mensvärk.... Livrädd verkligen att skiten ska komma tillbaka.... Får hoppas på det bästa... Lite värk kan jag absolut ta, det hör liksom till, men inga hemska kramper tack. De vill jag aldrig ha igen!!
Lite ironiskt är det. Jag hade typ aldrig ont i magen under tonårstiden utan det kom på äldre dar och med besked! Hua!
Där är ju träningen positiv. Min gynekolog sa att det är bra att "skaka ut" blodet då det ju liksom fastnar eller åker bakåt istället för ut. Så jag ska gå varje dag och försöka jogga en liten runda så ofta jag kan så kanske inte problemet kommer tillbaka. Hope so.

Imorrn åker darling på jobb igen. Dock bara en dag. Och vi får besök av mommo som har varit på Åland i över en vecka. Hon längtar nog grymt mkt efter Nate. ;) Ska bjuda henne på lite kaffe och sen får hon gulla med Nate medan jag dammsuger av lite.

På onsdag kommer förhoppningsvis Erika o lilla Meja på besök! Hoppas de är friska nu.
Har lite beslutångest över vad jag ska baka.... Muffins med goood frosting eller cheesecake med hallon och choklad?
Hm. Tål att tänkas på. F ville ha äppelpaj så jag får väl fixa en sån oxå då.... Kanske ska köra på muffinsen då.....

Nu. Måste. Vi. Sova.
NATTI!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar