tisdag 4 oktober 2011

Tog en promis på lite över en timme idag innan vi hade tid hos BVC. Jag hann dit nätt och jämt. Var varm, svettig och med snoret rinnande(hoho fräscht värre..). Idag kunde jag gå utan vindjacka, dels för att jag var så varm men sen har fettet börjat ramla av mig så jag skäms inte lika mkt längre. Jag är fan stolt över min kropp som kunnat producerat ett barn och stolt över att jag börjar känna mig fin igen. :) Visst...det är väl ca 10 kilo kvar att bli av med men I'm getting there! Sakta men säkert! Och sen finns det större problem att ojja sig över. Det här extra kilona är inget mot vad andra får gå igenom.
Nate växer iallafall så det knakar. BVC tanten frågade om han kommer nånstans när han ligger på mage.
Öh...?? Visste inte vad hon menade först... Det är ju full rulle på mister här hemma. Kryper och står mot saker. Men jag antar Tt hon tar det lite försiktigt eftersom alla barn är så olika. Hade hon sagt att han borde krypa nu och han inte gör det så skulle ju jag undra om nått är fel. Så nu får jag istället tro att mitt barn är otroligt utvecklad och "wow"! Hihi. Men det är han ju oxå! ;)
Var och hälsade på min sjukling till syster och på vägen hem(ca3 minuter) så somnade Nate. Tog ett varv runt kvarteret men sen gick jag hem. Nu ligger han i vagnen och sover. Ja inne i hallen alltså. Kommer nog vakna när som helst.

Kanelbullens dag idag och inga bullar har jag. Tänkte först köpa en smarrig till mig men sen när jag tänkte "-10 kilo Jessie....minst!" så försvann suget. Haha. Fick dock en kubbe till kaffet hos syster så lite onyttig har jag varit men äh...

Jag kanske oxå borde sova en stund nu. Sovit skitdåligt inatt då Nate har varit snuttig och velat ligga näääära. Suck. Ibland önskar jag att han ville ta nappen..... Vad mkt enklare det skulle vara.....
Vila ögonen nuen stund. Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar