lördag 15 oktober 2011

Lördag

Haft en bra lördag. Började dan med att sätta på Nate ett nytt fint plagg...minuten senare bajjar han så att mkt hamnar upp i ryggen(satt på golvet...) jaha...bara o byta. Detta var storblöja nr 2!
Han(och jag) kändes så oren så vi hoppade in i duschen båda två. Så skönt att han kan sitta på golvet o leka i vattenstrålarna medan mamma får sig en dusch. Ta en dusch så man inte luktar usch liksom. Haha.
Sen på med nya kläder. Mysa en stund. Nate sov i ca 30 minuter(som vanligt...dessa 30 minuter....) och sen klädde vi på oss ordentligt och gick förbi Apoteket för att köpa skavsårsplåster åt mamma. Förbannade skavsår! Blir så less på dem men jag skiiiter i dem för UT ska jag! Det får göra så ont det vill. Usch.
Kändes lite märkligt att gå i sportiga kläder på staden bland alla "lördagsmänniskor". Nästan så man tyckte att folk glodde lite. Bara inbillning jag veeet men..jag e lite nojjig så... Hatar när folk glor! ;)

Vi tog vår vanliga promis och först gick det jättebra men sen gjorde hälarna så satans ont. Hade nästan lust att ta av mig skorna. I kylan. Hm.
När vi kom hem slängde jag ihop lite chokladkolasnittar. Gjorde dubbel sats men det glömde jag bort när jag rullade ut degen till två rullar. När de var inne i ugnen kom jag på att jag borde delat upp degen i fyra rullar... Hahaha. Kakorna blev väldigt breda men goda ändå. Skar dem I rätt tunna "snittar" sen så nu har vi lite goda, sega, knapriga och långa coockies i frysen. :)

Söta syster kom över på en fika och gos med Nate. Alltid lika trevligt! :) Imorrn ska jag dra med henne på promenaden. :) Och så ska jag plåstra om mina hälar.... Tror jag ska ta några andra skor....

Imorgon kommer darling hem. Skönt! :)

På tisdag ska Nate till tandsköterskan! Hihi så kul! Hoppas han går med på att hon får ta sig en titt på hans gaddar.
Jag måååste få in bättre rutiner med hans tandborstning! Han har ju sex små söta tänder och de måste vi ta hand om. Skärpning!
Jag är ju så noga med mina egna. Borstar som en galning. Och tandtråd! Så viktigt!!

Jag vill ha Hair Flairs! Så jävla snyggt tycker jag men sen ääääälskar jag allt som glittrar! Ska se om jag kan beställa det på nått sett och sen fråga min duktiga frisör Susanne om hon kan sätta dit dem. Jag vill ha! Jag vill ha! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar