tisdag 25 oktober 2011

Nate blev superglad av att få träffa mommo. Så härligt att se. :)
Min pappa gick till akuten idag pga att han haft ont i magen i några dagar(hade tydligen HEMSK frossa i söndags oxå, mamma hade inte sett nått liknande) och där kunde de ganska snabbt konstatera att han hade blindtarmsinflammation. Herregud! Envisa gubbe! Kan ju tillägga att han var iväg o jobbade några timmar imorse(hm!) så hans kollega blev rätt förvånad när han ringde senare och sa att han skulle opereras. Haha.
Jag, mamma o Nate gick o hälsade på honom på sjukan innan operationen. Inte kul att se ens starka fina pappa vara dålig. :/ Hoppas operationen gått bra!
Vi ska dit imorgon oxå och hälsa på. Han önskade godis, chips och ostbågar. Mamma skrattade och sa "du kan få en satsumas". Hahaha.

Idag lagade jag mat åt mig OCH Nate. Vi åt samma mat alltså. Första gången det händer faktiskt.... Ja...jag tycker det varit väldigt bekvämt med barnmat på burk..... Så är det men jag vill ju att han ska äta mat där man vet exakt vad som är i såklart. Känns ju lite läskigt med burkarna då man verkligen inte vet vad som kan ha hamnat däri.... Storkok kan man ju säga.... Hm.
Iallafall så lagade jag kycklig med Ajvar relish och till det gjorde jag eget potatismos. Första skeden han fick i mun så grinade han lite och såg ut att fundera "vad är detta...." men sen så gapade han nästan efter nästa sked innan han svalt det han hade i mun. Så kul att han gillade det! Blev glad och stolt. :)
Ska bli så skönt när han kan äta samma mat som oss utan att man behöver tänka så mkt på att inte salta eller krydda för mkt.

Strax hopp i säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar