onsdag 9 mars 2011

Förvirrad småbarnsförälder

Mamma/föräldragruppen var igår!! Tusan att jag missade det! Jävla skit! Jag som laddat så inför det! Jaja... Det kommer väl fler gånger.
Besöket hos BVC gick bra ialf. Han väger 4460 g nu och 56 cm lång. Växer så det knakar! :)
Sen skulle hon kolla om han följer med blicken, hon höll först fram en färggann leksak men nyvaken o lite grinig brydde han sig inte om den. La ner honom på skötbordet och BVC-sköterskan började prata med honom och så öppnade han sina stora blå och gav henne även två stora leenden! Hihi! Bra där killen! ;)
Bilen funkade bra oxå! Puh!

Senare tog vi en promenad med bror Jocke. Skönt att komma ut och N somnade som en stock. Bjöd sen Jocke på en latte här hemma.
N har varit snäll ikväll och låtit mig gå på toa, laga lite mat och äta. :-) Najz!
Nu är han supertrött. Somnar hela tiden i min famn men lägger jag ner honom så vaknar han o grinar illa.... Skulle vilja ha ett sånt där babynest.... Hade sån på BB och det är lite mysigare och säkrare att lägga honom i en sån än på soffan. Nog för att jag bullar upp med kuddar men ändå...
Imorgon är det torsdag. Jocke och Mimosa kommer eventuellt förbi en sväng då. Trevligt med lite sällis. Mamma kommer oxå förbi lite snabbt. Jag har beställt en päronsaft av henne(hon ska ändå åka och handla) men egentligen borde jag packa ner N i vagnen och knata upp till affären själv.... Får se.... Kanske ska göra det..... Köpa nått litet gott till helgen oxå(om jag nu kan spara det en HEL dag haha).
Får se vad det är för väder imorgonbitti och vilket skick vi är i.

Sagt det förut men måste säga det igen, JAG ÄLSKAR VÅR BIL!! Ja inte när nått krånglar såklart, haha, men den är så najz att köra att jag vill ut o köra varje dag. :-) Är det väder i helgen så kanske jag ska skölja av den hos mamma. Nackdelen med vit bil...... Kan se vääääldigt skitig ut om jag säger så....

Åh älsklingen ser så trött ut..... Han vaknar ibland o det rosslar rätt bra i luftrören då. Usch. Stackars liten!
BVC-tanten tyckte inte han rosslade så mkt men gav tips på vad jag ska kolla efter o var jag ska ringa o åka ifall han blir sämre. Men han är på bra humör när han är pigg och han har ätit(som en häst), bajsat(som en hel karl) och kissat bra idag så.... Men ska hålla ögonen på honom.
Nu vaknar han.... Snart dax för mat igen. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar