söndag 6 mars 2011

Gäsp

Får se hur denna natt blir då. Natten till idag har N varit lite gnällig i ena stunden och sen supernöjd i nästa stund. Han har legat o grymtat både nöjt och missnöjt. Oavsett så håller det ju mig vaken oxå, hönsmamma som man är. ;) Men sen är han ju så söt att titta på när han ligger o ler och filosoferar(stavas?).
Idag har han ätit hela tiden och ändå inte varit nöjd. Blev lite nojjig att jag håller på å sinar men icke. Mjölken sprutar. Trevligt att lukta sur mjölk.... Sexy......
Tog en tur med vagnen men det gick inte alls. Han var otröstlig så det var bara o ge upp efter en liten promenad och gå hem igen. Och då ville han såklart ha mat och han åt som om han inte sett mat förr. Öh.... Men mat får han i sig för herregud vilka kalas i blöjan. ;-)
Nu sover han gott på soffan igen. Tänk att man är så liten och redan har rutiner. Lustigt.

N gav ju ett riktigt leende till mommo i veckan och sen fick jag ju oxå ett. Så kul att få ett gensvar. Man ser i hans ögon att han är "med" mkt mer nu.
Som idag när han var gnällig och bara låg och snuttade(aj!), jag la honom på mina knän(så han liksom satt upp) för att jag skulle få en paus och han gillade det ju inte alls o började gnälla. Jag sa "nej! Nu räcker det Nathaniel..." varpå han får värsta surläppen och bekymmersrynkan men tyst blev han även fast han såg ut att tänka "kärring!" haha.

Han har varit gnällig hela kvällen och ligger liksom o verkar missnöjd vid tutten. Vet inte om han har ont i magen eller vad. Jag blir så ledsen för hans skull för nått är det ju. Man vill ju bara hjälpa och få bort det onda.
Får hoppas på att han sover bra inatt för jag är trött.
Vet inte om vi fått nån liten baskilusk för jag har varit snorig och nyst som en galning idag och N är lite snorig... :-/

F åker snart på jobb igen... :/ Kanske jag får hälsa på mommo o moffa i helgen om de är hemma. :) Och om de vill ha besök av oss såklart.
;-)

Vill komma i form. Är så less på att vara pluffsig. Men ska låta kroppen läka ordentligt först och börja med promenader, små till att börja med.

Nehe... Får hoppas på en lugn natt då....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar