torsdag 17 december 2009

Sjuuuuk

Sitter här i soffan med täcke och kudde. Är dunderförkyld. :( Skitskum förkylning. Fick ont i halsen i måndags(tror jag det var) men sen försvann det och jag tänkte "Åh, vad skönt att det inte blev värre" men sen igår så kom den täppta OCH rinniga näsan som ett brev på posten. Blev oxå superyr. Satt på ett möte och kände att jag bara ville gå hem för att jag mådde så konstigt. MEN skulle ju till The Studio med Linda på eftermiddagen så det var bara att hålla ut och trycka i sig en Ipren.

The Studio var jättekul! :D Inte alls så mycket väntan som jag hade trott. Blev väldigt många fina bilder. Men jag suger dock på att posera! Hahaha! Undrar vad fotografen egentligen tänkte om en..... Bad make up-artisten sminka mina ögon sotiga. Fiint! Måste lära mig det för det är ju så snyggt!
Vi var hemma runt 22. Fredrik hämtade oss vid busstation och skjutsade hem Linda. Ville INTE att hon skulle traska hem ensam den vägen "mitt i natten". Var en väldigt trevlig kväll! Även fast vi båda var väldigt snuviga och förkylda... ;) Tack Lindis! :)

Kom hem och mådde inte så bra. Och nu imorse när klockan ringde så hade jag en halsmandel stor som en pingisboll nästan. :/ Lite feber, ONT i huvudet och bakom ögonen, så matt i kroppen, sååå däppt i dnäsan och frusen. Det blir till att stanna hemma idag. Orkar verkligen inte dra mig till jobbet. Dumt oxå att åka dit och kanske smitta ner alla andra.....
Jag är ju så dum egentligen. Får skuldkänslor för att jag är hemma. Tänkte imorse "Jag kanske klarar av att joba om jag trycker i mig lite värktabletter...." Och sen i nästa stund tänkte jag "Men herreguuuud Jessica! Du mår ju skit! Lägg ner de tankarna! Hälsan först!"

Oj, kom på att jag glömde ta min tablett igår...ops. Gör det nu!
Så, tablett intagen och har även fixat en kopp te(Indian spice) och en stor tallrik tomtegröt. Inte hemmagjord utan sån på "korv". Inte lika god men HELT okej! :)

Måste ta mig till apoteket på något sätt idag...måste ha nässpray! Sinova vore inte heller fel. Fredrik kanske kan knalla iväg.....Jag får be snällt. :)

Ska vila ordentligt nu idag och imorgon. Vill inte vara sjuk på lördag jue! :/

Men skönt att denna förkylning kommer nu så hoppas jag att jag är frisk och kry på julafton! Åh, det är ju precis en vecka dit idag! Shit vad tiden går fort. Men det är bara bra just nu! Välkomnar 2010! :D



Kanske ska sätta upp granen i helgen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar