onsdag 2 december 2009

Solen skiner

Det är så skönt att se den underbara solen. Jag verkligen suuger åt mig all energi, så mycket det bara går. Borde väl egentligen gå ut på en lunchpromenad men det var så jäkla kallt i trapphuset från lunchrummet så jag tappade lusten.

Idag för 3 år sedan frågade Fredrik om jag ville bli hans fru! :D
Vi hade ju planerat att förlova oss och bokade hotell i stockholm med eget badkar och bastu. Lyx! Gick runt på stan på dagen för att kolla julklappar. Hittade inga....såå mycket folk var det. Vi köpte dock våra "förlovningsskumpaglas" på Åhléns och det var sååå varmt i kön fram till disken. Kände hur det rann längst ryggen. Härligt. Hade lite smått panik när vi väl fick betala våra glas.
Gick tillbaka till hotellet och badade badkar och bastu. Gjorde oss fina inför middagen och själva förlovningen. När vi skulle "sätta ringarna på fingrarna" så faller Fredrik ner på knä och friar!! Jag tappade hakan! Hade ALDRIG trott att han skulle göra det. Underbar överraskning! Åh, kommer fortfarande ihåg den känslan...."Shit, han friade! Shit, vi ska gifta oss! Tihi!" Underbara liv!
Jag vet inte, men då kände jag mig för ung för att jag skulle kunna gifta mig...på nått sätt...svårt att förklara.... Kan ibland ha svårt att inse att jag är en vuxen människa. :p
Även när Fredrik poppade frågan om "vi skulle ta och förlova oss" så kände jag typ..."vill du verkligen det...? Med mig?!" Jag måste börja tro att jag är värd det bästa! Herregud vilka issues man har! Jag har sååå dåligt självförtroende! Har alltid haft! Skumt!
Just det, Fredrik hade egentligen tänkt att fria framför en hajtank eller nått på Aquarium men vi orkade aldrig åka dit efter att ha trängts med massa människor på stan. Men jag är nöjd med hans frieri. På ett najz hotell, på en säng. Enkelt men med mycket kärlek! :D
Nu hände ju detta för 3 år sedan så det kan ju vara så att jag blandar ihop detaljerna någonstans. Men det var en väldigt najz dag iallafall! Bra att ta fram de minnena när man känner sig "down".

Åh, mina naglar är så långa och fina nu. Är så nervös att jag kommer stöta i något snart så att en nagel går av. Då är det bara att kapa av allihopa. *Morr*
Håller de till helgen så ska jag fixa lite fransk manikyr och även lägga dit nån strass-sten oxå! Fiiint!

Okej, 3 1/2 timme kvar att jobba då! Soft!
Sen ska jag hem och städa lite inför helgen så jag slipper göra allt på lördagen, det tar x antal timmar att städa vår lägenhet! Ibland hatar jag att ha 3 våningar! Haha! Men bra träning är det att dammsuga och skura alla plan! Man är heeelt slut efter ett sånt pass. ;)
Ska tvätta lite ikväll också. Och laga mat så klart! Just nu har jag supermycket energi men man får väl se hur det är med det när man kommer hem. Då är man ofta frusen, och lite yr/trött efter sovstunden på bussen. Ibland när jag kliver av denna buss så kan jag knappt gå rakt för att jag har sovit så hårt. Haha!

Idag har systeryster namnsdag! Grattis! :)
Nepp, strax dax att jobba lite.

1 kommentar:

  1. Naw, gulligt det där med frieriet :) På min namnsdag med o allt tihi:D

    SvaraRadera