onsdag 23 december 2009

Slut liten dam utslagen i soffan med föreklädet på...

Idag gick jag upp 7:15! På en ledig dag! Jösses!
Angel kom först 5:30 o jamade högt men då klappade jag honom bara o sa att vi ska sova lite längre idag. Sen kom han 6:30 o skreeek MJAAAUUU!!!
Okej, bara o gå upp o ge dem mat.
Gav dem mat men han bara tittade på mig som om jag var dum i huvudet.
"Men mamma, du brukar ju gå på toaletten innan vi får mat..." såg han ut o tänka när han satt utanför toadörren.
Då blev jag lite putt! "Här drar du upp mig o så vill du inte ha mat! Ät maten FFS!" Haha.
Gick o la mig en stund igen men det var inte så lätt med en snarkande make i mitt öra o en öm hals(igen) och ONT i huvudet! OCH en vaktmästare på andra sidan gatan som körde igång en snöslunga! DÅ gick jag upp på riktigt.

Åt frulle och sen lagade jag Rocky Road.
Tog en dusch och sen gick vi och lämnade julklapparna till Noah. Jag tror de gick hem! :) Så söt!
Blev sen en liten tur på staden för att inhandlade det sista.
Gick hem, slängde i mig en sallad och en latte. Efter det har jag stått i köket tills nu. Pust.
Har gjort chokladtryffel med messmör, kladdkaka med kanel- och kardemummafudge, köttbullar och julskinka.
Oj oj oj. Jag behöver verkligen träna sen när denna ledighet är över. ;P

Hittade en najz svart klänning på H&M idag! Den ska jag ha till jul och nyår. Bara o mixa med olika accesssoarer så blir den lite annorlunda för de två tillfällena. Den e väldigt het iallafall. Synd bara att jag inte underhållit mina armar med armhävningar under hösten.... Mina armar e inte heta just nu.... Jaja. Klänningen sitter bra iallafall! :)

Ikväll ska vi ha uppesittarkväll med Bingolotto. Haha! Ska ha det riktigt mysigt med lotto(kanske vinst?hehe) julmust, vin, julskinka och godis. :)

Imorgon ska jag fixa rödbetstzatziki. :) Ska bli intressant!

Nehe, dax att ta av sig föreklädet då kanske....
Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar